Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Ρωξάνδρα, ο ορισμός του φεμινισμού!

 «Ε, αφού σου λέω, είναι εγγύηση!»
 «Από τη μία περιμένεις να δεις τι θα κατεβάσει πάλι η κούτρα του κι από την άλλη  είσαι σίγουρος πως  δε θα διαψεύσει τις προσδοκίες σου...»
…Τι οξύμωρη εκτίμηση: Η έκπληξη να είναι γνωστή και αναμενόμενη!
Ευτυχώς που υπάρχουνε άνθρωποι, που τολμούν να ξεθάψουν από τις βιβλιοθήκες και τις ταινιοθήκες λατρεμένα έργα, που άφησαν εποχή, που έδειξαν στο χρόνο αντοχή και επέβαλαν στη βλακεία αποχή! Και δόξασαν εποχές. Στιγμάτισαν θεατές και ανέδειξαν κοινωνίες αυθεντικές… Έργα που βρίθουν από αγάπη, που τονίζουν τη σημαντικότητα της οικογενειακής θαλπωρής, που μετατρέπουν τον εθνικισμό σε πατριωτισμό, που αναδεικνύουν την τοπική μουσική, την τοπική αρχιτεκτονική, την  ιδιωματική γλώσσα και τη γαστριμαργία ενός  χωροχρόνου ως souvenir από το ταξίδι του μυαλού και όχι ως ντροπή για την «εκπάγλου κάλλους μπουρζουαζία»!!!(μμμμμμ….)
Λάτρευα από μικρή την ηθογραφία. Τα πρώτα μου διαβάσματα, στο δημοτικό με θέλανε δανειολήπτη στη δημοτική τράπεζα του λόγου και της τέχνης, τη βιβλιοθήκη.  Και πήρα μια μέρα, κατά τι λιγότερο από μειράκιο, –αν έχεις το θεό σου- τον Ερωτόκριτο αγκαζέ και κουνάμενη σινάμενη τον κουβάλησα στο σπίτι! Δε θα ξεχάσω την έκπληξη της μαμάς! Ένα στόμα χάνου, να διερωτάται και να με ρωτάει: «Τι το θες εσύ αυτό το βιβλίο, οχτώ χρονών παιδί? Αυτό είναι για μεγάλα παιδάκια! Και καταρχήν δε θα το καταλάβεις!» «Και πού με νοιάζει εμένα? Μου άρεσε το εξώφυλλο? Μου άρεσε!: illustration μορφή, βυζαντινές φιγούρες, κρητικής ενδυμασίας, μιας νιας και ενός νιου αγκαλιά…» Με μάγεψαν οι εικόνες, τα χρώματα και οι παραστάσεις που με εγκλώβισαν στις γυαλιστερές σελίδες του… Οι εικόνες τα έλεγαν όλα… μπήκα μέσα, έκλεισαν οι σελίδες πίσω μου και βρέθηκα σε έναν άλλο κόσμο. Εγώ μια φορά κατάλαβα πως κάποιοι αγαπιούνταν. Και μετά δηλαδή που εκείνη (η μαμά μου) μου πήρε τα «Τα λόγια της Πλώρης» και τη «Λυγερή» του Καρκαβίτσα νομίζει πως δε δυσκολεύτηκα, ή μήπως διάβασα τα «άπαντα» του Γρηγορίου Ξενόπουλου στο σύνολό τους?  Αλλά ό,τι ηθογραφικό με μάγευε… με μετέφερε δια μέσου των σελίδων, των αφηγήσεων και των διαλόγων του σε άλλους τόπους, άλλους χώρους, άλλες συνήθειες, άλλες εποχές, άλλες μυρωδιές….
Βασιλικό θέατρο Θεσσαλονίκης. Ώρα Ελλάδος 18.30. Το πρώτο χτύπημά του σκηνοθέτη, πάντα κάτω από  τη μέση. Νόμισα προς στιγμήν, πως ήμουνα η μόνη με τόσο γλυκανάλατη, υγρή θωριά! Ωστόσο, ανακαλύπτω εν τω μέσω των στασιδίων και του απόλυτου σκότους ότι το λοιπόν κοινό, δακρυρροόν εξίσου, προσπαθεί να παρακολουθήσει έως το τέλος της πρώτης σκηνής, μέσα από  τα θολωμένα παραθύρια της ψυχής του, τα μάτια, τις φιγούρες των ηθοποιών σε τεθλασμένη version που ενσαρκώνουν ρόλους γνωστούς, σε άλλους από την περίφημη σειρά της ΕΡΤ και σε άλλους από την ακόμη πιο περίφημη γραφή της αξέχαστης συγγραφέως!
Και τσουπ,  μετά τη γεμάτη συγκίνηση πρώτη σκηνή, μεταξύ  ρυθμών τούρκικου αμανέ και ελληνικότατου μοιρολογιού, ακολουθεί, όπως στο σκοτσέζικο ντουζ,  η  σκηνή του καρσιλαμά, γιορτινού σαν το τραπέζωμα της Πρωτοχρονιάς του 1874, απ’ όπου ξεκινάει και η δράση. Ο καρσιλαμάς, όχι κονσέρβα από ψηφιακό δίσκο συμπιεσμένου ήχου αλλά μιας ζωντανής ορχήστρας επί του άκρου της σκηνής.  Ατίθασα τα πόδια μου, λικνίζονται κάτω από την καρέκλα του μπροστινού μου…
«Η  τύχη μας, λέει, δεν είναι στα χέρια των θεών αλλά στα χέρια εκεινού που μαγειρεύει την τροφή μας» έλεγε ο Κομφούκιος…
«Αχα, χα, χα,χαααα…»
«ο Κομφούζιος? Ποιος είναι πάλι αυτός?»
«Ένας που χώρισε τη γυναίκα του επειδή το ρύζι δεν ήταν ποτέ αρκετά λευκό ούτε ο κιμάς αρκετά καλά κοπανισμένος»…  
Τι επεξήγηση!  Τι προσδιορισμός! Από όσα ήτανε και έκανε ο Κομφούκιος δε μετράει τίποτε παραπάνω από τις απόψεις του περί σπουδαιότητας του μαγειρέματος της τροφής από τη γυναίκα του!!!!!
        Ξέρω τι σκέφτεσαι!: «Τι φαλλοκράτης! Πόσο μισογύνης μπορεί να γίνει ένας άνδρας! Τι καταπίεση δεχόταν το γυναικείο φύλο! Ευτυχώς που η γυναίκα επαναστάτησε και έλυσε το ζυγό της δουλοπρέπειας στον άνδρα!!»
Κάποιος άλλος στέκεται στην επιλογή της συγγραφέως για τον προσδιορισμό του Κομφούκιου! Μα τι πεζότητα! Φαγητό: κοιλιοδουλεία και κατώτερες ζωώδεις ανάγκες!
        Κι όμως! Δεν είναι που οι λέξεις  για τις κατσαρόλες σχηματίζουν εικόνα πανδαισίας και πανδαιμονίας σε μια κουζίνα, δεν είναι που στο άκουσμα του καβουρδισμένου σιμιγδαλιού για χαλλλβά με κανέλα, του ντολλλμά γιαλλλλαντζί, του εκμέκ, του κανταϊφιού, του σεκέρ παρέ, του γλυκού τριαντάφυλλου, του κουκουναριού, το Ιμάμ Μπαϊλντί, οσφραίνεσαι  τα πάντα ήδη αυθυποβάλλοντας τον εαυτό σου στα μυρωδάτα βασανιστήρια μιας πολίτικης κουζίνας, δεν είναι που η εικόνα μιας τέτοιας οικοΔΕΣΠΟΙΝΑΣ σε κάνει να καταλάβεις ότι, όπως και να το κάνουμε, ο στυλοβάτης του σπιτιού ήταν, είναι και θα είναι η γυναίκα, είναι πως βλέποντας κανείς τη Φωτεινή Μπαξεβάνη, να ενσαρκώνει το ρόλο που καθιέρωσε στην κρατική ΕΡΤ άλλοτε η Μπέτυ Βαλάση  καταλαβαίνει πως  ορισμένα πράγματα δεν τα αγγίζει ο χρόνος. Δεν πρέπει να τα αγγίξει, ΑΝΥΠΕΡΘΕΤΩΣ!
        Η φιλοσοφία του καλομαγειρεμένου  φαγητού και ο τρόπος που υποστηρίζεται σου δίνει μάθημα ζωής για το τι σημαίνει γενναιοδωρία και πώς να προσθέσεις στη ζωή σου, νοστιμιά και  ευεξία. Αυτές ήταν οι προτεραιότητες μιας πολίτισσας ενός μικροαστικού ρωμαιομαχαλά που δε συγχρωτιζόταν με την οθωμανική ελίτ αλλά και δεν ασχολούνταν ιδιαίτερα με την πολιτική και επιδιδόταν σε μαγειρικές αλχημείες με την πάλη των μυρωδικών, των μπαχαρικών και των ευωδιαστών εδεσμάτων που με τις μυρωδιές τους αναδεικνύονται σε προτεραιότητα υψίστης σημασίας σε ένα σπίτι κι όχι υποχρέωσης.
Μμμμμ … είπα μυρωδιές… Σαν τα φαγητά της Ρωξάνης ή Ρωξάνδρας ή Λωξάνδρας που ως άριστη οικοδέσποινα δίνει μαθήματα μαγειρικής για μια νόστιμη και γευστική ζωή και ως ηθογραφικός ήρωας, διατελεί το σκοπό της όχι μονάχα επιτρέποντάς μας να μπούμε στο σπίτι της ωσάν σύγχρονοι οργουελικοί Μεγάλοι Αδερφοί  αλλά διδάσκοντάς μας και ήθος! Δοτική, προκομμένη, ευπροσάρμοστη αλλά και επιβλητική, με πυγμή σε θέματα σπιτιού και με «πολιτική» όχι στα κοινωνικά τεκταινόμενα αλλά στις ανθρώπινες σχέσεις, άνθρωπος γεμάτος, με εκτόπισμα. Γεμίζει τη σκηνή, την καρδιά μας και δίνει νόημα στην καθημερινότητα επαναπροσδιορίζοντάς την ως μοναδική γιορτή, γιατί κάθε μέρα είναι διαφορετική και αποστραγγίζοντάς την από τη μιζέρια.
        Ποιος φεμινισμός τώρα και ποια γυναικεία χειραφέτηση? Αν είχε καταλάβει η γυναίκα τον αρχοντικό της ρόλο μέσα στο σπίτι, τον καθοριστικό ρόλο στην ανατροφή των παιδιών, τον ιδανικό της ρόλο σε θέματα σεβασμού στο στεφάνι της, τον πυροσβεστικό της ρόλο στις οικογενειακές μικροπρεπείς διενέξεις και τον σοφό της ρόλο ως καθόλα φιλοσοφικό στην κουζίνα, τώρα δε θα είχαμε τόσα παρατράγουδα κοινωνικά εξ αιτίας του εικονικού επαναστατισμού! Και θα ήταν πιο φεμινίστρια από ποτέ!
        Η Λωξάνδρα σου μαθαίνει να προσέχεις πράγματα της καθημερινότητας και σου δίνει συμβουλές για βασικές αρχές ενός σπιτικού, που μέχρι τώρα κοιτούσες αλλά δεν έβλεπες, άκουγες αλλά δεν πρόσεχες, έτρωγες αλλά δε γευόσουνα:
        Εμπεδώνεις για τα καλά ότι «το λάδι δεν πρέπει να το λυπάσαι στο λαδερό γιατί η λαϊκή παροιμία λέει: “Φάε λάδι κι έλα βράδυ” ». Επίσης ότι «Κάθε λαχανικό στην εποχή του είναι και πιο ωραίο και πιο φτηνό, τι να την κάνεις την κονσέρβα;». Μαθαίνεις μυστικά κουζίνας, όπως το να βάζεις  μπόλικο κρεμμύδι στο γιαλαντζί ντολμά για να κάνεις το ντολμά νόστιμο, όμως να ρίχνεις  μέσα και δυόσμο για να τον κάνεις χωνευτικό. Στο κυδωνάτο που είναι στυφτικό να ρίχνεις  μαζί να βράσουν και τα κουκούτσια του κυδωνιού που είναι τόσο μαλαχτικά για να φέρεις την ισορροπία»... και σου μαθαίνει επίσης να δείχνεις σεβασμό σε ό,τι καρπό γεννάει η φύση και η γης και όχι τα βιομηχανικά και χημικά εργαστήρια…
        Μπαίνεις σε σκέψεις μετά από σοφές συμβουλές για το  ζευγάρι, όπως  «Πώς τη βλέπεις τη γυναίκα σου ύστερα από ένα καλομαγειρεμένο φαγητό και πώς τη βλέπεις όταν έρχεσαι κουρασμένος στο σπίτι σου να φας και βρίσκεις σούπα του μπακάλη (σήμερα τον λένε Μπαρμπα-Στάθη), κονσέρβα και σάλτσα μποτιλιαρισμένη;» ή και «Καλοτάισε τον άντρα σου, αν θέλεις να έχεις άντρα». Και μαθαίνεις πως το σπίτι δεν κρατιέται από τον άνδρα αλλά από τη γυναίκα που από τη φύση της είναι καταδικασμένη να ενσαρκώνει ρόλους, ρόλους, ρόλους αρκεί να το συνειδητοποιήσει νωρίς και να το κατανοήσει όμως και το «ισχυρό» φύλλο. Και πως το σλόγκαν της γνωστής διαφήμισης  «πετάξτε τις κατσαρόλες ψηλά» αποτελεί λάθος  αρχή για τη γυναίκα αλλά καλοστημένο παιχνίδι του καταναλωτισμού.
        Και στέκεσαι επίσης σε βασικές αρχές οικιακής οικονομίας, όπως: «Δεν διατάζουμε ποτέ τη μάνα μας να καθίσει αλλά παρακαλάμε το θεό να είναι πάντα όρθια και στα πόδια της». Σε ένα ξένο σπίτι, και όχι στο δικό μας, όσο οικείο κι αν μας είναι δε δίνουμε ποτέ διαταγές  στους υπηρέτες αλλά αφήνουμε να το κάνουν οι οικοδεσπότες. Και φυσικά έχουμε κάνει αρχή ζωής το «Τις εστί πλούσιος, μπρε; Ο εν τω ολίγω αναπαυόμενος!»
        Το βασικό είναι πως η Λωξάνδρα, γυναίκα του 19ου  αιώνα, τόσο ρετρό φιγούρα καταφέρνει να μπει στην καρδιά μιας σύγχρονης εργαζόμενης γυναίκας, συζύγου, μάνας, καριερίστριας, όπως την έκανε, για άλλους την εξέλιξε, για πολλούς την κατάντησε ή την εξανάγκασε  το κοινωνικό γίγνεσθαι. Και τη βάζει σε σκέψεις ώστε να αναρωτηθεί τόσο Αυτή όσο και Αυτός πως η πάλη των δύο φύλων δεν υφίσταται, για τον απλούστατο λόγο ότι οι ρόλοι είναι ξεχωριστοί εκ φύσεως και παραπληρωματικοί.
Έφυγα από το θέατρο, χαιρετώντας αλλά και χαιρετίζοντας τον Σωτήρη το Χατζάκη, γνωστός μου χρόόόόνια, για την αναμενόμενη έκπληξη που λέγαμε και πήγα σπίτι κι έφτιαξα  λαδερό, ακολουθώντας τη συμβουλή  της Ρωξάνδρας βάζοντας μπόλικο λάδι!  
Αλλιώς μπρε, τι νόημα θα ‘χε λλλαδερό πράμα?



18 σχόλια:

  1. καλα εκτος απο την απιθανη περιγραφη που μ'εκανε να βλεπω την παρασταση ολοζωντανη να εξελισσεται μπροστα μου,αυτο που γραψατε δεν εχανε σε καμμια λεπτομερεια απο το βιβλιο που εχω διαβασει!!!και οπως μου προτεινατε,καποια στιγμη που θα ειμαι ευκαιρη θα παω να την απολαυσω...γιατι η Λωξαντρα με τους ντολμαδες γιαλαντζι στα μνηματα...ειναι μονο μια...!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ...ΚΙ ΑΣ ΕΞΟΒΕΛΙΖΕΙ Ο ΚΑΤΑ Τ¨ΑΛΛΑ ΛΑΤΡΕΜΕΝΟΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΑΝΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΩΣ ΚΑΚΕΚΤΥΠΟ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ...ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ 1874...ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ 1962 ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ...ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ 1980 ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΗΣ ΕΡΤ...ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ 2011 ΣΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΑΤΡΟ...ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ 2011 ΣΤΟ BLOG ΣΟΥ...
    ΤΟ 1874 ΔΕ ΖΟΥΣΑ...ΤΟ 1962 ΕΠΙΣΗΣ...ΟΤΑΝ ΠΡΩΤΟΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ,ΚΙ ΑΣ ΜΗ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΗΜΟΥΝΑ,ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΣΥΓΚΙΝΗΘΗΚΑ...ΟΤΑΝ ΠΡΩΤΟΕΙΔΑ ΤΗ ΣΕΙΡΑ,ΚΙ ΑΣ ΜΗ ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΗΜΟΥΝΑ,ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΒΟΥΡΚΩΣΑ...ΤΟ 2011 ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ,ΚΙ ΑΣ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟ ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΜΑΙ,ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΕΚΛΑΨΑ...ΚΑΙ ΤΩΡΑ,6/1/2011 ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΞΕΘΟΛΩΣΩ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΠΟΣΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ,ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΨΕΙ Η ΙΔΙΑ ΒΡΟΧΗ ΝΑ ΤΑ ΘΑΜΠΩΝΕΙ.ΙΣΩΣ ΠΟΛΛΕΣ...ΙΣΩΣ ΚΑΜΙΑ...
    .ΛΩΞΑΝΤΡΑ,ΜΑΡΙΑ,ΜΠΕΤΥ,ΦΩΤΕΙΝΗ,ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΑ...ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΘΗ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΜΟΥ ΓΙ¨ΑΥΤΗ ΤΗ ΒΡΟΧΗ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ελένη μου εγώ πάντως έκλεισα εισιτήρια για να ξαναπάω!Τι λες τώρα!Και τω όντι, αυτό το τόσο μακριά από τα δικά μας δεδομένα μνημόσυνο, μόνο στη Λωξάνδρα το συναντάς...
    Αθηνούλα V, να ζήσουμε για τέτοιες από κοινού απολαύσεις!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γεια σας και απο εμενα. Επειδη πηρα φορα μου ξεφυγε λιγο το κειμενο οποτε θα το βαλω σε 2 κομματια Νο1 και Νο2. Ξερω το παρακανα αλλα με παρεσυρε το ρεμα τι να κανω:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αχ βρε Κοκοναμ !!! Ειχες δεν ειχες με εβαλες σε μπελαδες. Ωραιο το κειμενο λογιο και ευρηματικο αλλα πολλες αγνωστες λεξεις βρε Τζιεριμ! Περιμενε πριν κανεις σχολιο θα εξηγησω!!! :) Σημερα ηταν η τελεια μερα απο το πρωι . Τελευταια μερα της αδειας για εμενα και την Τζουλη, εξω χιονιζει ασταματητα με κατι νιφαδες σαν παντοφλες οποτε το σχεδιο ειναι να μεινουμε σπιτι και να απολαυσουμε μια ζεστη και νωχελικη μερα με πυτζαμες και χνουδωτες παντοφλες. Το καφεδακι ειναι ετοιμο ζεστο ζεστο, ανοιγω το PC και να σου το e-mail με το link για το νεο κειμενο! Υπεροχα. Η μερα ξεκιναει με τους καλυτερους Οιωνους. Προσπαθω να διαβασω το κειμενο με αυτες τις γρηγορες ματιες που ριχνουμε καμια φορα σε ενα εγγραφο απλα να δουμε το νοημα και περι τινος προκειτε για να εχουμε μια ιδεα πριν το διαβασουμε σιγα και με προσοχη. (Δεν ξερω αν το κανετε και εσεις αυτο καμια φορα η αν ειναι δικο μου κουσουρι) Τελειωνω λοιπον το γρηγορο scanning του κειμενου και το πρωτο πραγμα που κανω ειναι να πιω μια τεραστια γουλια καφε. Δεν εχω ιδεα ποιο ειναι το θεμα!!!! (Οχι δεν ειναι το πως γραφεις Κων/να αλλα η ελλειψη καφεινης στον εγκεφαλο μου) :) Και εδω ειναι που κανω το Μεγα Λαθος ! Χαμογελαω. Mε την ιδεα οτι ακομα το μυαλο μου ειναι σε Standby mode και ετοιμαζομαι για την δευτερη γουλια καφε που θα μου δωσει την δυναμη και διαγεια να διαβασω και να κατανοησω το κειμενο. Η Τζουλη που καθετε διπλα μου στον καναπε βλεπει πως ο εγκαφαλος μου ειναι σε Hyper mode πλεον ( οχι συνηθισμενο απο πλευρας μου σε μερα που εχω αδεια ) και εχει πλεον την περιεργεια να δει τι ειναι αυτο που με εκανε να καω πινοντας δυο γουλιες καυτου καφε!:) Της προτεινω να διαβασω το κειμενο δυνατα ωστε να ακουει και αυτη.Μιλαει σχετικα καλα Ελληνικα για Καναδεζα αλλα οχι για επιπεδο Κωνσταντινας . :) Και εδω ειναι που αρχιζει το γλεντι . Η μια στις τρεις λεξεις ειναι αγνωστη και δεν την εχει ξανακουσει και αντε τωρα εγω να εξηγησω την Εκφραση ¨Εκπαλγου καλλους μπουρζουαζια¨και για να ειμαι ειμαι και δικαιος ουτε καν εχω ιδεα εγω ο ιδιος τι σημαινει. Παμε για γουλια καφε. Ο στομας μου πλεον ειναι μουδιασμενος απο το καψιμο των δυο προηγουμενων γουλιων οποτε πλεον πινω αφοβα. Η αναγνωση συνεχιζετε με ιδιαιτερη θερμη πλεον και απο τους δυο. Οι ερωτησεις πεφτουν βροχη. Εξηγω οσες λεξεις μπορω. Αλλες με μεταφραση στα Αγγλικα και αλλες με ηχους και κινηση οπως πχ την λεξη ¨Καρσιλαμα¨ Ντιριταχτα ντιριντιρινταχτα....οπα ...!!!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου εχεις ηδη φτιαξει τη μερα Κωνσταντινα! Ακομα προσπαθω να καταλαβω που παει το κειμενο και ταυτοχρονος ειναι σαν να εχω ενα μικρο παιδι διπλα μου να με ρωταει αγνωστες λεξεις με ματια ολο απορια. Συνεχιζουμε.Αρχιζω η τουλαχιστον νομιζω πως βλεπω που παει το κειμενο και προσπαθω να δωσω την κεντρικη ιδεα στην Τζουλη που πλεον ειναι ¨Χαμενη στην μεταφραση¨ μεχρι που φτανουμε στην μαγικη εκφραση ¨Φαε λαδι και Ελα βραδυ¨ :) H απορια ειναι πλεον εκδηλη στα ματια της. Με υφος σοβαρο μεταφραζω “Eat oil and come Tonight” :) Η απορια της τωρα ειναι ακομα πιο μεγαλη , θα ηθελα να πω την εξηγηση που εχω στο μυαλο μου αλλα ειμαι σιγουρος πως υπαρχει καποια καλυτερη και πιο αθωα οποτε το αφησα για περαιτερω διερευνηση :) O καφες εχει σχεδον τελειωσει και μαζι και η πρωτη καλη αναγνωση. Το κεντρικο νοημα εξηγω στην καλη μου ειναι πως η γυναικα πρεπει να ειναι ¨Δουλα και Κυρα¨ και ¨Ο ερωτας του αντρα περναει απο το στομαχι¨ και ετσι της ζηταω πολυ ευγενικα αν μπορει να ανεβει στην κουζινα και να μου βαλει ενα ακομα φλυτζανι καφε. :) Αυτο αλλωστε θα εκανε και η Λωξανδρα. Ηδη λοιπον οπως καταλαβαινετε ειμαι στο δευτερο καφε και πλεον γραφω το σχολιο μου. Φαινετε ασχετο με το θεμα ως εδω αλλα τελικα δεν ειναι . Ειναι μαλιστα απολυτος σχετικο και αναρμονησμενο με το κειμενο. Συμφωνω με την Κωνσταντινα πως η γυναικα εχει την θεση του στυλοβατη στην οικογενεια αυτη κραταει τις ισορροπιες και μπορει αν θελει να σου κανει την ζωη παραδεισο αλλα και κολαση ;) Χαρη λοιπον σε δυο γυναικες σημερα η μερα μου αρχισε υπεροχα. Η Κωνσταντινα μου εδωσε ¨τροφη για σκεψη¨ και η Τζουλη κανονικη τροφη (πρωινο και καφε) αλλα πανω απο ολα με αφησε να κανω αυτο που θελω χωρις ερωτησεις και γιατι . Μαλιστα ειχε σημαντικη συμμετοχη στην εμπνευση για την συγγραφη του παραπανου κειμενου. Φανταστητε τι θα εγραφα και αν θα εγραφα αν η μερα ξεκινουσε με γκρινια και πανω απο ολα χωρις να εχει ετοιμο τον καφε μου:) . Οχι δεν ειμαι φαλοκρατης ουτε Σατραπης απλα ειμαι τυχερος που βρηκα την δικη μου Λωξανδρα εστω και αν δεν ειναι παπουτσι απο τον τοπο μου!!! Οσο για την παλη των δυο φυλλων και θα κλεισω με αυτο, αυτη παντα θα υπαρχει τουλαχιστων απο την πλευρα μας (Αγορακια) για να καταφερουμε καποια μερα να εχουμε ισα δικαιωματα με τις γυναικες. Ναι καλα ακουσατε να Εχουμε ισα δικαωματα και καλυτερα για αρχη να εχουμε δικαιωματα γενικα γιατι τωρα απλα νομιζουμε πως ειμαστε ισοι. :) ¨Το μεγαλυτερο τρικ που επαιξαν οι γυναικες στους αντρες ειναι να τους κανουν να νομιζουν πως οι αντρες ειναι ανωτεροι και πως κρατανε τα ηνια¨Παραφραση του γνωστου ¨Το μεγαλυτερο τρικ που επαιξε ποτε ο Διαβολος στον κοσμο ειναι να τον πεισει πως δεν υπαρχει¨:) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καταρχήν, δεν άφησες δύο αλλά τρία σχόλια!!χαχα!Και επίσης με έχεις ανησυχήσει προς στιγμήν ότι τα ελληνικά μου δεν είναι σωστά!Σε πολλά συμφωνούμε αλλά...πώς άλλως?ω ναι η διαφωνία αφορά την πάλη των δύο φύλων!Εκεί το χάνουμε!(Ταπεινή μου γνώμη)

    ΥΓ:στείλε μου τη Τζούλη μια βδομάδα και θα την κάνω ξεφτέρι, από το πολίτικο ιδίωμα μέχρι και το πώς να σε αντιματωπίζει!!!χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μου άνοιξες την όρεξη πρωί πρωί,μπρε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για να φας ή για να το διεις γιαβρούμ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλή Χρονιά!
    Πόσο λυπάμαι που ακόμη δεν καταφέραμε εκείνον τον καφέ....
    Πόσο χαίρομαι κάθε φορά που έχω την ευκαιρία να διαβάζω αυτά που γράφεις.....

    Να προσέχεις, να χαίρεσαι, να χαμογελάς πάντα!

    Σε σκέφτομαι, φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή Χρονιά ΕLENAKI K.Δεν πειράζει μπρε! Όλη η ζωή μπροστά μας είναι για να ψήνουμε γκαϊφέδες...και θα ΣΕ πω και το φλυντζάνι...καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εγώ πάντως θα το ξαναδιώ!Λες να πάρω μαζί μου και κιοφτέδες και κανά χαλλλβά, όπως εκείνη στα μνήματα!!!???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οσο για την διαφωνια σου περι παλης των δυο φυλων διαφωνω πως υπαρχει κατ ουσιαν αλλα υπαρχει μονο και μονο οταν και εαν σας βολευει.:)Εν ετη 2011 δεν μπορουμε να μιλαμε για φεμινιστικο κινημα. Ειμαστε πλεον ισοι σε ολα και μην μου πεις οτι στη Σομαλια η σε διαφορα Αραβικα κρατη οι γυναικες δεν ειναι ισες. Ναι δεν ειναι συμφωνω, αλλα μιλαμε για εξαιρεσεις και οχι τον κανονα για τον υπολοιπο ¨Δυτικο Πολιτισμο¨ Μου φανταζει αστειο οταν μια γυναικα σημερα που ζει σε μια οχι τριτοκοσμιμη χωρα να μιλαει για ισοτητα και δικαιωματα. Ειναι το ιδιο αστειο με το να λεμε οτι οι Τουρκοι ειναι εχθροι μας γιατι μας ειχαν υπο την κατοχη τους 200 χρονια πριν. Περσινα ξινα σταφυλια. Φυσικα σκαβω τον λακο μου εγω τωρα που τολμαω να λεω αυτα τα πραγματα σε ενα site που γυναικοκρατητε αλλα ευτυχως ειμαι 8.000χλμ μακρυα και δεν θα με φτασουν οι χερουκλες σας να με δειρουν. Οπως και να εχει ειναι μεγαλο θεμα που δεν λυνετε ευκολα και ειδικα μεσα απο Postings. Αν ποτε βρεθουμε απο κοντα μπορουμε να οργανωσουμε μια βραδια και να μαζευτουμε ολοι μαζι και να φαγωθουμε με την ησυχια μας :):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Βρε βρε βρεεεεεε!κι έλεγα τι θα κάνω σήμεραααα....στην εκπνοή των γιορτών, "μόνη στο σπίτι". (Βλέπεις σε μένα οι κλέφτες δεν έρχονται όταν είμαι εδώ, σαν τον Μακάλεϊ Κάλκιν που τους αντιμετωπίζει με πλάκα, αλλά έρχονται όταν λείπω κι όταν το ανακαλύπτω κλαίω!!κλείνει η παρένθεση)
    Λοιπόν Dr.Chris-Chris (α λα παλαιά!), να πω πως δεν το ξερα ότι εδώ θα καταλήγαμε, ψέματα θα 'ναι!!Εγώ είπα ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΛΩΝ, επειδή ακριβώς δεν ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ. Ερώτηση εύλογη όλων τώρα: κι ό,τι πρέπει να γίνεται, σημαίνει και πως γίνεται?ΟΧΙ.Αλλά νομίζω πως όλοι το ξέρουμε ότι οι ρόλοι είναι διακριτοί αλλά για κάποιους λόγους δε θέλουμε να το χωνέψουμε. Και θα σου θυμίσω εδώ το πολύ πετυχημένο ρητό των παππούδων μας που λένε ότι "Από τότε που η γυναίκα θέλησε να γίνει ίση με τον άνδρα, κατέβασε το επίπεδό ΤΗΣ στο δικό ΤΟΥ!!!! Ε? (Δεν το 'πα εγώ αυτό!)
    Το άλλο που θέλω να σχολιάσω είναι το κατά πόσο υφίστανται ΚΑΚΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ γυναίκες πέρα από τα γεωγραφικά όρια, του λεγόμενου Δυτικού κόσμου (και όπου Δυτικός=πολιτισμένος, αν δεν απατώμαι). Από τα λίγα που ξέρω, πέρα από το γεγονός ότι η κακοποίηση έχει πολλές μορφές (λεκτική, σωματική βία κλπ)ξέρω επίσης ότι η κακοποίηση αυτή μπορεί να συμβαίνει σε γυναίκες της διπλανής πόρτας (και ΣΟΒΑΡΟΛΟΓΩ), μπορεί να αφορά γυναίκες καθόλα μορφωμένες, που για διάφορους, ανεξακρίβωτους ή μη, λόγους που δε βάνει ο κοινός νους μας, ΔΕΝ ΜΙΛΑΝΕ (εξου και διαφημιστικές καμπάνιες με σλόγκαν του τύπου "ΜΙΛΑ")και υφίστανται χειρότερα από εκείνες των ΜΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ (και γεωγραφικά να το δεις πάντως, ο μη δυτικός κόσμος είναι μεγαλύτερος και σε έκταση και σε πληθυνσμό). Για τους λόγους αυτούς, και όχι μόνο, τα στατιστικά στοιχεία που μπορούμε να έχουμε είναι ΨΕΥΔΗ. Προσωπικά, γνωρίζω πολλές τέτοιες γυναίκες και μάλιστα φίλες και γνωστές μου (κάποιες βέβαια μας παρακολουθούν κιόλας-αλλά δε σημαίνει πως όποια πάρει ή όχι το λόγο είναι μία από αυτές)...και δεν εννοώ περιπτώσεις απλών καβγάδων που συμβαίνουν σε όλα τα ζευγάρια. Και φυσικά θα μου αντιτάξεις αν επίσης υπάρχουν περιπτώσεις κακοποιημένων αντρών. Για προφανείς λόγους θα το προσπεράσω...
    Θέλω να πω ότι ο ωραίος Καναδάς, έτσι όπως μου τον περιγράφεις και ΜΕ ΒΑΣΗ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΟΣΑ ΛΕΣ, μοιάζει με μία γυάλα που δε σε αφήνεις να δεις τι συμβαίνει έξω από αυτήν, γιατί μάλλον δεν έχετε τέτοιες περιπτώσεις (εκτός αν δεν έχουν πέσει στη δική σου αντίληψη!Αλλά το ξανάπαμε: ότι δεν αντιλαμβανόμαστε δε σημαίνει πως δεν υπάρχει.Σαν τις ΓΥΝΑΙΚΕΣ που οδηγώντας για να αποφύγουν το τρακάρισμα κλείνουν απλά τα μάτια γιατί νομίζουν πως αν δε βλέπουν, δε θα γίνει!Hallooo).Θα μου πεις κι αν υπάρχουν είναι εξαιρέσεις. Εγώ απλά "ξέρω ότι δεν μπορώ να ξέρω" (σαν το Σωκράτη σε παράφραση ένα πράμα), γιατί τα δεδομένα είναι λίγα και εικονικά.
    Όσο για το γυναικοκρατούμενο μπλογκ, όπως λες, θα σου πω ότι και άντρηδες υπάρχουν αλλά όπως λέει και ο αοιδός ΟΙ ΑΝΤΡΕΣ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΝ ΠΟΛΥ..λαλλα λαλα λα λαλαλα (άλλο ρατσιστικό και τούτο...Πού το πας πάλι????)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μιας και εισαι μονη ας σου κανω και εγω παρεα! Καταρχην σαν κρατος ο Καναδας ειναι ενα μωσαικο απο ανθρωπους απο καθε γωνια του πλανητη. το 70% οσων ζουν εδω ειναι μεταναστες η παιδια μεταναστων.Οποτε εχω μια καλη ιδεα για το πως ειναι τα πραγματα και η κουλτουρα απο πολλες οπτικες γωνιες.Λογο δουλειας ερχομαι πολυ συχνα σε επαφη με κακοποιημενες γυναικες ιδιαιτερα οταν εχω βαρδια στα επειγοντα. Οι μερες αιχμης ειναι Παρασκευη και Σαββατο βραδυ (κακοποιηση λογο αλκοολ). Δεν ζω σε μια γυαλα απλα ζω την δικη μου ζωη οπως εγω εχω φτιαξει και προσπαθω να κανω το καλυτερο δυνατο στο χρονο που εχω πανω σε αυτηη τη γη. Το θεμα της βιας δεν εχει να κανει με το αν εισαι αντρας η γυναικα η παιδι.Εχει να κανει με το οτι δυστυχως επαληθευουμε με τον πιο ασχημο τροπο οτι παροτι νοημονα οντα ακομα εχουμε ζωοδη ενστικτα. Εχει να κανει με την ιδιοσυγκρασια του καθενος και με το πως αντιδρα στα προβληματα της ζωης. Βια υπαρχει σε ολα τα επιπεδα και δυστυχως παντα θα υπαρχει σε οποιο κρατος και αν ζει κανεις. Το θεμα ειναι πως αντιμετωπιζεται και οχι ποιος κακαποιει ποιον η ποια.Μιλουσαμε για ισοτητα. Και ναι ισοτητα υπαρχει με την εννοια οτι αντρες γυναικες εχουν τα ιδια δικαιωματα.Σαν γιατρος ειμαι υποχρεωμενος καθε φορα που εχω ακομα και υποψια κακοποιησης να καλω την αρμοδια αρχη)αν δεν το κανω μπορω να χασω την δουλεια μου(ναι δεν υπαρχει μονημοτητα εδω).Δυστυχως το εχω κανει αρκετες φορες. Η διαφορα τωρα ειναι κατα ποσο λειτουργει ο μηχανισμος οταν τον χρειαζεσε. Εδω λοιπον απο πειρα μπορω και παλι να πω πως οντος λειτουργει. Επισης μια και πλεον πιασαμε προσωπικα θεματα ειμαι εθελοντης στην οργανωση "Women and Children's Shelter of Barrie" για κακοποιημενες γυναικες και παιδια και "Barrie out in the cold" για αστεγους. εχω λοιπον αρκετα καλη ιδεα για το τι συμβαινει γυρο μου και για το ποση δυστυχια υπαρχει εδω στον Καναδα. Αρα λοιπον και εδω επιμενω ειναι πως ισοτητα υπαρχει στις μερες μας καθως ο νομος ειναι ισως για ολους. Το οτι υπαρχει ακομα βια αυτο ειναι αλλη ιστορια και εχει να κανει οπως ειπα και πιο πανω με το θηριο που λεγετε ΑΝΘΡΩΠΟΣ! Και για να το ελαφρυνω και παλι ,προσφατα σε ενα ταξιδι μου στην Αμερικη καθως οδηγουσα καπου στη Σαβανα ειδα μια πινακιδα (αυτες τις μεγαλες που εχουν στις εθνικες) να λεει ¨Γραμμη βοηθειας για κακοποιημενους αντρες¨ με το νουμερο για επικοινωνια!!!!! Χρεαιζεσε και αλλη αποδειξη πως πλεον ειμαστε ισοι??? Ενα προνομιο ειχαμε και εμεις ως ΑΝΔΡΕΣ να σας ριχνουμε ενα μπερντακι και μας γυρισε μπουμερακ ! Και αντε η γυναικα να παρει Τηλεφωνο και να πει με εδειρε ο αντρας μου. Εμεις τι να πουμε?? "Ναιιι καλησπερα.. ξερετε χρειαζομαι βοηθεια ... με δερνει η γυναικα μου!!?!?!?!":):):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ειναι ο,τι σε κανει να αισθανεσαι καλυτερα!;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή