Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

Αγχίνους Λήθη!


Εγώ ήξερα ότι 25 Νοεμβρίου γιορτάζουμε την Αγία Αικατερίνη. Μεγάλη η χάρη της! Την Μεγαλομάρτυρα Αγία Αικατερίνη της Αλεξανδρείας! Όχι την Μεγάλη Αικατερίνη Αλεξέγεβνα Πασών των Ρωσιών! Όταν πήγα στο σχολείο έμαθα πως η ίδια μέρα είναι πολύ σημαντική, γιατί οι αιώνιοι «εχθροί» μέσα στο θνησιγέννητο νεοελληνικό κράτος στις 25 Νοεμβρίου του 1942 συνεργάστηκαν για μία ίσως και μοναδική επί της ουσίας φορά στην ιστορία και ανατίναξαν τη γέφυρα του Γοργοποτάμου με τη «βοήθεια» των Άγγλων κατά των Ιταλών και Γερμανών που πορεύονταν προς τον ανεφοδιασμό της στρατιάς του Ρόμελ στη Βόρειο Αφρική. Επίσης, τα γενέθλια του φίλου μου Δημήτρη Κύρου στις 6 Οκτωβρίου τα θυμόμουν πάντα, αλλά απέκτησαν ένα κύρος παραπάνω όταν τα συνδύασα με την απελευθέρωση της Ελασσόνας από τους Τούρκους στον Βαλκανικό πόλεμο (Α’ ή Β’ δεν θυμάμαι! Λογικά Α’!). Οι μάχες στον Λαχανά, στο Κιλκίς, στη Δοϊράνη και την Κρέσνα συσχετίστηκαν στο κεφάλι μου αρχικά ως δρόμοι, όταν προσπαθούσα να καταλάβω τι δουλειά έχουν όλα αυτά τα οδωνύμια ταυτόχρονα γύρω από το παλιό μου σπίτι. Ανασκαλεύοντας τα τεφτέρια μου ναι, ενεθυμήθην πως κι αυτές με τους Βαλκανικούς συνδέονται (αυτή τη φορά τον Β’). Τη μάχη του Σκρα όμως, γιατί την εκτοπίσανε και πήγανε την οδό στο κέντρο και όχι γύρω από το σπίτι μου, δεν κατάλαβα! Μα γιατί (ηλίθια!) η μάχη στο Σκρα δεν αφορά τους Βαλκανικούς! Έγινε κατά τον Α’ Παγκόσμιο το 1918 και δεν παίζει κανέναν ρόλο που το Σκρα ανήκει στο νομό Κιλκίς. Ούτε αυτό θυμόμουνα!  Και ναι, τα γενέθλια του μπαμπά είναι δύο μέρες μετά την αποχώρηση των Γερμανών από την Αθήνα. Αλλά ο μπαμπάς δεν γεννήθηκε το ’44! Ακόμα, το τηλέφωνο της φίλης της μαμάς, δλδ της κυρίας Μαίρης, έληγε σε ***********789 και έβαλα κατά νου στην ΣΤ’ Δημοτικού πως η Γαλλική Επανάσταση λήγει (σαν το λαχείο!) στα ψηφία που λήγει το τηλέφωνο της κ.Μαίρης και όχι αντιστρόφως! (Πού είσαι Ροβεσπιέρο να με πιάσεις από το μαλλί!). Αναλογικά, η Συνθήκη της Λωζάνης υπεγράφη στις 24 Ιουλίου το 1923 και ευτυχώς που το σπίτι μου στο χωριό βρίσκεται επί της 24ης Ιουλίου και το ενθυμούμαι, αλλά μάλλον η ονομασία στην οδό δόθηκε προς τιμή της ημέρας της αποκατάστασης της Δημοκρατίας το 1974 και όχι για τη Συνθήκη της Λωζάνης! Για τη Συνθήκη των Σεβρών το μόνο που θυμάμαι είναι πως απεδείχθη πιο εύθραυστη και από τις ίδιες τις πορσελάνες των Σεβρών, όπως έλεγε και το βιβλίο της ιστορίας στη Γ’ Λυκείου (τι είπα τώρα! 17 χρόνια μετά! Παπαγαλία το μεγαλείο σου!) και μου ‘χει μείνει μόνο ότι υπεγράφη το 1920. Τώρα που το ‘ψαξα λέει πως υπεγράφη στις 28 Ιουλίου! Δεν το θυμόμουν. Φταίει που δεν έχει κανένας φίλος μου γενέθλια εκείνη την ημέρα ή που κανένα από τα σπίτια όπου έμεινα δεν ήτανε πάνω σε αυτήν την οδό!!!!?
Κοντολογίς, κάθε ραχούλα και καημός κάθε καημός και μάχη. Κάθε μάχη την ημερομηνία της, την αξία της και τους διοικητές της. Αλλάζει και διεκδικητές όπως οι πόρνες τους εραστές της και σέρνει από πίσω μελάνια χυμένα σε Σύμφωνα και Πρωτόκολλα που σβήνονται από του αυτομάτου από επόμενες Συνθήκες!
Η απομνημόνευση, ωστόσο, ημερομηνιών και χρονολογιών για μένα έπρεπε να συνδέεται ή με γενέθλια κάποιου προσφιλούς προσώπου ή με την οδό κάποιου από τα σπίτια όπου διέμεινα τα προηγούμενα χρόνια της ζωής μου (ευτυχώς ήταν πολλά), ειδάλλως δεν είχε σχεδόν καμία πιθανότητα να συμβεί! Η απομνημόνευση αυτή είχε γίνει το αγκάθι μου για ένα μάθημα που α. εν γένει και εν είδει λάτρευα και β. ποτέ δεν θα ‘πρεπε και κανείς να το βλέπει ως μάθημα, αλλά ως οφειλή και δικαίωμα συνάμα. Η γνώση της ιστορίας, αντί να βασίζεται σε μία ολιστική αντίληψη και κριτική στάση απέναντι στα πράγματα και τα γεγονότα, έγινε ο εφιάλτης της ημερομηνίας και της χρονολογίας στο σχολείο και η επίδειξη των αριθμομνημόνων παικτών στο trivial pursuit σε μεταγενέστερες φάσεις!  
Κανείς δάσκαλος δεν με έβαλε κάτω να δουλέψω και να ερευνήσω, να ψάξω πηγές, να επιβεβαιώσω ή να διαψεύσω πληροφορίες, ονόματα, μαρτυρίες! Ποτέ δεν  εργαστήκαμε ως μαθητές ομαδικά και δεν σκύψαμε πάνω από την ιστορία του τόπου γενικά για να εστιάσουμε στη συνέχεια σε πρόσωπα και προσωπικότητες της ιστορίας, ώστε να ‘μαστε σε θέση να τα ξεχωρίσουμε από τα προσωπεία! Ένα κατεβατό γραμμάτων και αριθμών που προκαλούσαν την αποστροφή, θυμάμαι, μόνο σελίδες που είχανε εικόνες και πίνακες μας ανακούφιζαν, θυμάμαι,  και δάσκαλους που μονολογούσαν την προσωπική τους κριτική χωρίς βουκέντρα στα νυσταγμένα μας μυαλά, θυμάμαι, για να προκαλέσουν τον παραγωγικό διάλογο και να μας αποτρέψουν από το χασμουρητό. Ανία, πλήξη, βαρεμάρα και ένας αχταρμάς! Να μην ξεχωρίζεις τον ελληνοϊταλικό πόλεμο από την Κατοχή και να μην καταλαβαίνεις τι γιορτάζουμε το ’40, αφού τελικά οι Γερμανοί μας κατέκτησαν στη συνέχεια ...
Και βέβαια σεβόμαστε την Ιστορία ως ύπαρξη. Και βέβαια σεβόμαστε την ιστορία ως επιστήμη,  μα πώς να σεβαστούμε την ιστορία ως μάθημα, αφού και εκείνη δεν μας σεβάστηκε ποτέ! Ολιστική εξέταση ήταν το ζητούμενο.
Ολιστική! Μα η ολιστική δεν είναι ισοπεδωτική! Στην προσπάθεια να φωτίσουμε ολόπλευρα την ιστορία δεν γινόμαστε εθνικιστές απ’ την ανάποδη! Αυτές είναι διαστρεβλώσεις της υπερδιόρθωσης όχι των εθνικιστικών αισθημάτων, αλλά του φυσιολογικού πατριωτισμού που οφείλει δικαιωματικά να έχει κάθε άνθρωπος για τον τόπο που τον γέννησε και τον ανέθρεψε. Γιατί, εάν γνωρίζεις εν τω βάθει την ιστορία σου, δεν θα φτάσεις ποτέ στο σημείο να αποκαλέσεις «συνωστισμό» τα γεγονότα στη Σμύρνη, ούτε και να νομίσεις πως ο Απόστολος Γκλέτσος κατέβασε τη σημαία από την Ακρόπολη το ’41 (!). Απόστολος υπήρχε ναι, αλλά ήταν ο Σάντας!



ΥΓ: Και ένα τραγουδάκι έτσι, για να είμαστε στο πνεύμα των ημερών...
Γιατί γελάτε? Κάνω κάτι λάθος?




26 σχόλια:

  1. Ναι έτσι ακριβώς Κωνσταντίνα! Πάλι καλά που είχες φίλους πολλούς και συγκρατούσες τα γενέθλιά τους! χαχα! Αριστεύσαμε στην ιστορία δέσμης και θυμόμαστε πράγματα σαν αυτά που αναφέρεις πολύ ωραία, Τη γραμμή του μετώπου Εσκισεχιρκιουταχιααφιονκαραχισαρ (εγώ τα περιγελούσα για να τα μάθω, και ώρες ώρες διάβαζα "ψέλνοντας" μεγαλόφωνα για να μη βαριέμαι) και πως ο Μέτερνιχ "πέταξε το γάντι" του για καβγά. Ευτυχώς που είχε πηγές το αναγνωστικό, ασχέτως αν τις διδασκόμασταν. Τώρα άραγε τι γίνεται με τα βιβλία? Χμ...
    Καλημερούδια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα γινεται οτι ρωταω τι σημαινει μετα- ή μεσοπολεμικη γενια να ενταξουμε τους ποιητές και μου φευγει το τσερβελοοοοοο!!!! Εαν δε, κανω να ρωτησω για τον εμφυλιο, παιρνω τετοιες απαντησεις, που ενα σου λεω: κοντευει να γινει ο Τριτος Παγκοσμιος!!!!!!
      Και μετα ακουω το αποκαρδιωτικο:"αφου κυρια δεν το καναμεεεε!!! Δε φταιμε εμεις!!! Μετα τις πανελληνιες!!!! Εχετε δικιο!!!!"...
      Ε και σταματω! Γιατι δε φταινε πραγματι!
      Αυτο το ξερω! Αλλα ξερω κ κατι αλλο: πως συν Αθηνα και χειρα κίνει! "Εαν δεν σου προσφερουν ορισμενα πραγματα, άρπαξ´τα!!!"

      Διαγραφή
    2. Μα φυσικά...γιατί ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δε διδαχθήκαμε κάτι πέρα από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο...Και για το Πολυτεχνείο μόνο μέσα από τις σχολικές γιορτές αποκτάς μια εικόνα...

      Εγώ πρώτη φορά ήρθα σε επαφή με τον Εμφύλιο ως φοιτήτρια γιατί ντρεπόμουν που δεν ήξερα τίποτα και κάθισα λίγο να διαβάσω μόνη μου...

      Η ιστορία ήταν πάντα αυτό που περιγράφεις...μάθημα ανιαρό γεμάτο αριθμούς, χρονολογίες, διδασκαλία χωρίς καθόλου ενδιαφέρον και μεράκι, χωρίς οπτικο-ακουστικό υλικό...και για'μένα, που τα έχω και πρόσφατα σχετικά, υπεύθυνοι είναι καθαρά οι καθηγητές και οι δάσκαλοι που δε μας δίνουν τα ανάλογα ερεθίσματα..όχι μόνο στην ιστορία αλλά σε όλα τα μαθήματα (όχι πως δεν υπάρχουν εξαιρέσεις)

      Αλλά ακόμα ακόμα και οι εκδηλώσεις που γίνονται για τον εορτασμό όλων αυτών των επετείων..Ατελείωτες ομιλίες με τα ίδια και τα ίδια που κουράζεσαι να παρακολουθήσεις και που τελειώνουν με τις φράσεις "ΖΗΤΩ Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" ή "ΖΗΤΩ ΤΟ ΕΘΝΟΣ"..και ο κόσμος με το βλέμμα καρφωμένο στο ρολόι ανυπομονώντας να τελειώσουν και να εμφανιστούν οι χορευτικοί σύλλογοι που πλαισιώνουν την εκδήλωση...

      Και τα πράγματα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο και η άγνοια μας πλέον είναι τρομακτική...αλλά μάλλον ακόμα δεν έχουμε τρομάξει αρκετά με τη ρήση "Οποιος δε γνωρίζει την ιστορία του είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει"

      Υ.Γ ένα ανεκδοτάκι από πραγματικό διάλογο που άκουσα- έτσι για να κλείσω...
      Σε συζήτηση παρέας (γύρω στα 28-30) αναφέρει κάποιος για το Ναύπλιο που υπήρξε πρωτεύουσα της Ελλάδας..και το σχόλιο μιας κοπέλας " ναι ναι...αλλά μετά έγινε η Ακρόπολη και έτσι η πρωτεύουσα μεταφέρθηκε..." πιστεύω τα λόγια είναι περιττά...

      Διαγραφή
    3. Κατερινακι,
      εγω απορω: απο ολους εκεινους που υπεραμυνονται του η Μακεδονια ειναι ελληνικη (μιας και το θιξες) ποσο καλα γνωριζουν την ιστορια της Μακεδονιας? Τι εχουν μαθει για την ελληνικοτητα της Μακεδονιας και απο που? Ειμαι σιγουρη πως ελαχιστοι γνωριζουν τι και πως... δεν θα το συνεχισω γιατι θα κακοκαρδισω απο γραβατοφορεμενους υπερασπιστες που επιδερμικα "γνωριζουν" μεχρι και μαθητες που ενω βαριουνται καθε χρονο τα ιδια και τα ιδια ποτε δεν εμαθαν ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΙΔΙΑ!!!!
      κριμα!
      Απαντηση στο δικο σου ανεκδοτο εχω καλυτερο εξισου ΑΛΗΘΙΝΟ!
      Στο χωριο μου στα Γρεβενα υπηρχε μια καφετερία στον 1ο οροφο ενος κτιριου με το ονομα "Ακροπολη". Με το σεισμο του 1995 ενα παιδι που βρισκοταν εκει πηδηξε απο το μπαλκονι και (ευτυχως) εσπασε μονο το ποδι του! Μετα απο δυο μερες περπατουσε με τις πατεριτσες στο χωριο και απο πίσω του μια μερα δυο κυριες σε απταιστα γρεβενιωτικα αναπτυσσουν τον εξης διαλογο:

      -Τι επαθε τουτου μα?
      -Επ'σι απ'τν Ακρόπουλ'..
      -ιιιιιιι!!!!Κι τι ηθιλι στ Σαλουνικ'????

      Ντοιοοοοιιιιιιιγκ!!!!!!!!!!

      ΥΓ: τουλαχιστον το Ναυπλιο συνδεεται θεματικα. Απ' τηναλλη παλι οι κυριες ηταν δυο γιαγιαδες.... αλλα κι ετσι να ναι δεν παμε μπροστα με το "μη χειρον βελτιστον"

      Διαγραφή
  2. Αυτό με τις πορσελάνες των Σεβρών με γύρισε χρόνια πίσω!

    Πλατεία Σκρα έχει και στην Καλαμαριά αν σ ενδιαφέρει.

    Η Δανάη προχθές είδε μια διαφήμιση που δίνουν δωρεάν το Ζ του Βασιλικού ( δεν το έχω διαβάσει αλλά ξέρω που αναφέρεται).
    Δεν ήξερε τίποτα για τον Λαμπράκη. Ούτε για την Μερκούρη ήξερε και για τον εμφύλιο έμαθε όταν είδαμε το " Ψυχή βαθιά".
    Πολλά δεν ήξερε ,όπως δεν ήξερα και δεν ξέρω κι εγώ.
    Σου δίνεται μια ευκαιρία την αρπάζεις και μαθαίνεις.
    Στο σχολείο απλά στα αναφέρουν κι αν μείνει κάτι έμεινε.
    Όλοι τα διδάσκονται αλλά τα λίγοι τα μαθαίνουν.
    Δεν έχουμε όλοι τα ίδια ενδιαφέροντα. Θα μου πεις η Ιστορία είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό ενδιαφέρον...είναι το παρελθόν που πρέπει να γνωρίζεις για να φτιάξεις σωστά το μέλλον σου.
    Σόρρυ κυρία καθηγήτρια αλλά έτσι όπως διδάσκεται δεν είναι τίποτα άλλο από μια βαρετή υποχρέωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χαχα δεν δεν διαφωνούμε ε?
    Πάντα κάτι θα βρεις να πεις κι είπα να σε προλάβω :P

    Μου έλεγε δασκάλα δημοτικού ότι το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' ούτε η ίδια δεν μπορεί να το μάθει και να το καταλάβει. Τόσο κακογραμμένο είναι.

    Θέλω κάποτε να δω τους εκπαιδευτικούς να απεργήσουν για όλα τ άλλα εκτός απ τα οικονομικά τους προβλήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε ναι. Εμεις συμφωνουμε διαφωνώντας ή διαφωνουμε συμφωνωντας? Δεν ξερω! Αλλα αυτο ισχυριζομαι, το οποίο περιγραφεις.

      Για το βιβλιο της Ιστοριας ομως δεν ξερω εαν το καταλαβαινει ή οχι η δασκαλα. Ισως πρεπει αυτη να διαβασει περισσοτερο ιστορια. Ξερεις για να διδαξουμε 5 πρεπει να εχουμε διαβασει 100! Δεν μπορει ο διδασκων να διαβαζει μονο το βιβλιο του μαθητη και να εχει απαιτηση να το καταλαβει. Αλλωστε, η συντακτική ομάδα έχει μεσα και brand name (Κολιόπουλος!)..ουτε αυτο βεβαια λεει πολλες φορες κατι, αλλα οι δασκαλοι εχουν θεματα και με αλλα μαθηματα. Και τη γραμματικη την καινουργια δεν καταλαβαινουν. Και πως να την καταλαβουν αφου δεν ειναι γλωσσολογοι! Και γενικα ειναι λιγο απ' όλα (λιγο μαθηματικοί, λιγο φυσικοι, λιγο φιλολογοι...)και τιποτα, γι' αυτο πρεπει να κανουν φοβερη προετοιμασια και μεγαλυτερη προσπαθεια από τους λοιπούς επιστήμονες. Κατεχουν ομως καλα την τεχνη της διδακτικης και αυτο ειναι μεγαλο ατου! Άλλωστε η δουλεια τους ειναι να ερεθισουν σε αυτη τη φαση το μυαλο του μαθητη...όχι να του μαθουν πολύ καλή φυσική! Αυτό θα το κάνει παραπέρα ο φυσικός στο γυμνασιο.

      Τις απεργίες δεν τις σχολιάζω, γιατί δεν ανήκω στο δημόσιο και δεν αντεχω αλλες γραφικες αντιδρασεις.
      Προχθες ακουγα μια συνεντευξη του Μπεζου στο ραδιοφωνο που σχολιαζε το ανιστορητο των νεων (με αφορμη τις εκδηλωσεις στη Μακρονησο) και ειπε κατι που μου ταραξε τα νερα:
      "Η Παιδεία στην Ελλάδα (δλδ η Εκπαιδευση) απέτυχε. Απέτυχε επίσης και η Παρα-παιδεία".
      Τι να πως εγω τωρα, οταν το φροντιστηριο οριζεται ως δεκανίκι του σχολείου?
      Ας πολεμήσει ο καθενας από το δικό του μετερίζι! Αυτο το πιστεύω ακράδαντα!

      Διαγραφή
  4. Πόσο δίκιο έχεις!
    Και να σκεφθεί κανείς ότι στη Στ τάξη μας λένε να γιορτάσουμε το Μακεδονικό Αγώνα αρχές Οκρωβρίου , συνεχίζουμε με την 28η και τη γιορτή του Πολυτεχνείου , όταν στο βιβλίο της ιστορίας μαθαίνομε για την επανάσταση του 1821. Άντε τα παιδιά να μην μπερδευτούν! Πιστεύω ότι στην Στ θα πρέπει να δίνεται η ιστορική γραμμή και τα κυριότερα γεγονότα συνοπτικά και στη συνέχεια να ξεκινάμε την ιστορία από το 1900 κι έπειτα κι αργότερα να βλέπουμε διεξοδικά τα γεγονότα της επανάστασης. Το δοκίμασα την περασμένη χρονιά και το πείραμα πέτυχε!! Αλλιώς πώς να μιλήσεις για την ιστορία του τόπου σου και να τη συνδέσεις με γεγονότα της ιστορίας της Ελλάδας;

    Ο τρόπος αυτός και η σύνδεση του μαθήματος με λογοτεχνικά βιβλία σχετικά φυσικά έκανε το μάθημα που με δυσκόλευε να αρέσει σε μένα αλλά και στα παιδιά.

    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραίος πολύ ο τρόπος μα θέλει μερακι απο τον δασκαλο που διδασκει. Ποσοι το 'χουν?
      Οσο για την ιστορικη γραμμη που λες θαρρω πως ειναι το μυστικο της επιτυχιας και πρεπει να τονιζεται ξανα και ξανα και ξανα....
      και μετα να ακολουθει το το focus...

      Διαγραφή
  5. Η ιστορια ειναι ο κορμος του τοπου μας και του πολιτισμου μας..
    Δυσκολο πραγμα ομως η μαθηση της και μαλιστα οταν εχει να κανει με την αποστηθηση...εεε μα!!
    Την ιστορια οφειλουμε να την γνωριζουμε και οχι να την παπαγαλιζουμε...
    (αποψη μου) το εκπαιδευτικο συστημα μας εφερε εδω που μας εφερε σε σημειο να μην γνωριζουμε ουτε τα βασικα...Βεβαια,για να μην ριχνουμε την ευθυνη μονο στους αλλους φταιμε και εμεις γιατι οπως εχετε πει αν δεν μας τα προσφερουν αυτα που πρεπει να τα αρπαζουμε εμεις οι ιδιοι αλλα καποιος πρεπει να μας δωσει το κινητρο για να ξυπνησουμε!Να μ πειτε γι'αυτο ειναι και τα φροντηστηρια..!?!!
    Μεγαλη συζητηση...

    Υ.Γ Πιστευω ειμαστε σ 'ενα βαθμο δικαιολογημενοι αφου περασαν κι αν δεν περασαν καθηγητες απο την εδρα χωρις να μας αφησουν κατι αλλα.....ποτε δεν ειναι αργα να παρουμε τα "ηνία" στα χερια μας και να αρπαξουμε οτι μας αξιζει ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τωρα που το καταλαβες Ανατολη μου, εστω και αργα (ή μαλλον ποτέ δεν είν' αργά) τι σκοπεύεις να κανεις ΕΣΥ ως Ανατολη? Μηπως να σταματησεις τη μεταθεση ευθυνων?

      Διαγραφή
    2. Ολα γινονται κυρια μου! Αρκει να υπαρχει ΧΡΟΝΟΣ και μερακι.. Τωρα καταλαβα τι ντροπη ειναι να μην ξερεις ουτε μα ουτε τα βασικα που πρεπει..
      Και οσον αφορα για τη μεταθεση ευθυνων εε παραδεχτειτε το!!!
      Φταινε και αυτοι λιγακι !!!! :)

      Διαγραφή
    3. Όχι φταίνε. Φταί-με...Ανατολή μου!
      Η κατανοηση του προβληματος ειναι το ημισυ της λύσης του!

      Διαγραφή
  6. καλη μου κυριουλα, συμφωνω σε ολα αυτα αλλα....μηπως να μας βρίσκατε στην τελικη φιλους με ημερομηνιες γενεθλίων και αριθμους κινητων που να αντιστοιχούν σε πολεμους και απελευθερωσεις;;;;; γιατί δεν είμαστε ολοι...... τυχεροι σαν εσας!

    Υ.Γ παραδεχτείτε και δημοσίως πως ανυπομονούσατε για την απαντηση μου (επειδη είναι τιμη μου που ανυπομονουσατε το λεω αυτο ετσι;;)
    xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι εσύ μια μαλαγάνα...μα μία μαλαγάνα!!!!
      Κοίτα Τζενούλα μου. Το δικό μου το πρόβλημα ήταν περισσότερο της ημερομηνίας. Όχι τόσο της χρονολογίας! Δεν θα τοποθετούσα ποτέ τον Καποδίστρια στο 1900 τόσο....ας πούμε, ούτε θα έλεγα ποτέ ότι ήπιε καφέ με τον Τρικούπη πριν ξεκινήσουν για την Μικρασιατική εκστρατεία ας πούμε......Λέμε τώρα!!!!!!παράδειγμα ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!)

      Συνεπώς ναι, με εξυπηρετούσαν τα γενέθλια φίλων. Για να θυμάστε εσείς όμως χρονολογίες (που αυτό είναι το πρόβλημα των περισσοτέρων....δεν αναφέρομαι σε σένα και το ξέρεις καλά...) μάλλον σας εξυπηρετούν οι χρονολογίες γεννήσεως των παππούδων σας. Συνεπώς, μάθετε πρώτα ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ και οι ημερομηνίες τσαΐρ' να γίνουν (που λενε σοφά και οι Πόντιοι)

      ΥΓ: παραδεχομαι δημοσίως πως ειδικα τη δικη σου την απαντηση την περίμενα πώς και πώς! Αλλά την επόμενη σε αυτά που σου λέω τωρα, την περιμένω ακόμη περισσότερο, πριν τρίξουν τα κόκαλα του Τρικούπη και του Καποδίστρια για όσα είπα...

      Με πολλή πολλή αγάπη
      η κυρία σου και η κυρίως υπεύθυνη και συνυπεύθυνη για όλο
      αυτό το χάλι που υπάρχει...

      Διαγραφή
  7. οσο και αν αυτο πονάει θα παραδεχτώ μια ακομη φορα πως εχετε δίκιο...αλλά μην το παρετε και πανω σας!!! χαχα πλακα κανω φυσικα.. εφόσον δεν εχω να σχολιασω κατι ή μαλλον δεν με πέρνει να σχολιασω κάτι, θα πω δύο πραγματα.. πρωτον αυτη την στιγμη διαβάζω ιστορια οποτε αν παω αδιάβαστη αυριο εσεις θα φταιτε (τι λεγατε πιο πανω με την Ανατολή για τις ευθύνες;;;) και δεύτερον δεν είμαστε Πόντιοι...αυτα!!! χαχα

    Υ.Γ ΤΑ ΛΕΜΕ ΤΟΝ ΜΑΪΟΟΟΟ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζενάκι,
      μετά από 7 ρακες και μια παρασταση της Ασκητικής του Καζαντζάκη στις 4 παρα κάτι το πρωι το μονο που εχω να σου απαντησω είναι το εξης:'
      "Ο κάθε άνθρωπος έχει ένα κύκλο δικό του από πράµατα, από δέντρα, ζώα, ανθρώπους, Ιδέες· και τον κύκλο τούτον έχει χρέος αυτός να τον σώσει.
      Αυτός,
      κανένας άλλος. Αν δεν τον σώσει, δεν µπορεί να σωθεί.

      Είναι οι άθλοι οι δικοί του που έχει χρέος να τελέψει προτού πεθάνει. Αλλιώς δε
      σώζεται. Γιατί η ίδια η ψυχή του είναι σκορπισµένη, σκλαβωµένη στα πράµατα τούτα γύρα του, στα δέντρα, στα ζώα, στους ανθρώπους, στις Ιδέες, κι αυτή, την ψυχή του,
      σώζει τελώντας τους άθλους.

      ΥΓ: τα λεμε Δευτέρα, μπας και προλάβουμε την καταστροφή του Μαΐου...

      Διαγραφή
  8. Κωνσταντίνα, καλό είναι να έχεις γενέθλια, γιορτές, τηλέφωνα και δρόμους να σου θυμίζουν αυτά που κανείς δεν πρέπει να ξεχνά. Και μένα μου άρεσε η ιστορία, όχι σαν μάθημα, αλλά σαν γνώσεις που λαμβάνεις για τον τόπο σου και τον κόσμο όλο, αλλά.....η παπαγαλία και η ανία, που σου αφήνει σαν πικρή γεύση το σχολείο είναι το ένα σκαλοπάτι της κατηφόρας της μνήμης της ιστορίας. Μετά θα έχεις και παραπληροφόρηση και διατρέβλωση της ιστορίας απο γονείς, φίλους, γνωστούς που θα κάνεις βουτιά κατευθείαν στον πάτο!.... Κρατάω μόνο αυτό που είπες, να μαθαίνουμε και να διαβάζουμε τα πάντα ή έστω να βλέπουμε κάποιες ταινίες και ντοκιματέρ όπως προάναφέρανε οι συνδαιτυμόνες. Επίσης να προσθέσω ότι θα προσπαθήσω στο παιδί μου να δείξω και κάποια πράγματα οπτιακουστικά ή έστω με μια βόλτα σε μνημεία όταν χρειάζεται, μήπως και του μείνει κάτι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω εστιαζεις σωστα! Να μαθαινουμε για να μην μας τα λενε οι αλλοι στραβα!!!! Σαφεστατα!!!! Γιατι ετσι παιρνουν σαρκα κ οστα οι προπαγανδες: λογω άγνοιας...
      Οσο για το παιδι σου, εχει φάει τετοιο λαδι οταν βαφτιστηκε....ας κανει κι αλλιως!!! Χαχαχα!!!
      Να μου φιλησεις ζουμερα το γλυφιτζουρακι μου...

      Διαγραφή
  9. Επίσης να προσθέσω να κάνετε μαθήματα online, μήπως και της μείνει κάτι απο την πολυπράγμων νονά......Όσο για τις προπαγάνδες που χειραγωγούν εμάς τους μωρούς, έχουμε πολύ ζωντανα πρόσφατα παραδείγματα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάλε μου ιδέες Κατερίνα... Ήδη το σκεφτομαι! Η τεχνολογία όλα τα μπορεί!

      Διαγραφή
  10. τα χαρηκα ολα.
    να εισαι καλα
    τωρα να σε πω και κατι σε σχεση με τις επετειους

    λεει καποιος: το σαραντα ειπαμε το ΟΧΙ
    στις αλλες επετειους τι λεμε; δεν ξερω δεν απαντω;
    φιλια ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εαν εννοεις τι λεμε για τις "εισβολες" νομιζω πως ειναι ηλιου φαεινότερον οτι λεμε παντα ΝΑΙ!

      Διαγραφή
  11. μερικες σκεψεις και αποριες
    θελω να εκφρασω:ποιος γραφει την ιστορια
    και απο ποιο/α μετεριζι/σκοπια/...
    και το σημαντικοτερο ποιος διδασκεται απο αυτην!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτο θυμαμαι ηταν το πρωτο θεμα που
      μας εθεσε ο καθηγητης της ιστοριας
      οταν μας εκανε το πρωτο μαθημα στη Δεσμη!
      Αρα...αντικειμενικοτητα σαν τα μαθηματικα
      του τυπου 1+1=2 σε καποιες επιστημες δεν υπαρχουν! Αρα
      δεν ειναι επιστημες ή απλα ολες οι επιστημες δεν ειναι γραμμικες?
      Who knowsssssss??

      ΥΓ: αν και συμφωνα με κπ αλλη θεωρια
      το 1+1=3...ή με τη φισλερ=4 χαχαχα

      Διαγραφή