Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011

Το tango των σοσιαΛΗΣΤΩΝ!!!

Τα κλειδιά προορίζονται για να είναι κρεμασμένα πάνω στις πόρτες από την έξω μεριά του σπιτιού μας και οι κλειδαριές για να είναι ξεκλείδωτες, όταν ο νοικοκύρης βρίσκεται μέσα.
Οι αυλές των σπιτιών στα χωριά στις ζεστές ακόμα νύχτες του Σεπτέμβρη πρέπει να ξεχειλίζουν από  γιαγιάδες που παρέα με τις γειτόνισσες κουτσομπολεύουν τα τεκταινόμενα του χωριού.
Τα πλακάκια στα πεζοδρόμια και στις πλατείες είναι φτιαγμένα για να χαράσσουν τα παιδιά αριθμούς από το 1 έως το 8 και για να γεμίζουν από τα ξεφωνητά τους. Κατόπιν τρέχοντας σαν συλφίδες πάνω-κάτω και ενοχλώντας τους γκρινιάρηδες παππούδες, εκείνοι να τα κάνουν συνεχώς παρατήρηση: «Πηγαίνετε να παίξετε πιο κάτω! Μας ζαλίσατε».
Οι τηλεοράσεις εφευρέθηκαν για να στρώνεις πάνω τους τα πλεχτά σεμεδάκια της γιαγιάς και να τα τραβάς μονάχα μετά τις 17.00 μ.μ., όταν ξεκινάει το «Σουσάμι Άνοιξε!»
Οι θείοι και οι θείες μας μετανάστευσαν στην Αμερική για να μας φέρνουν, όταν έρχονται, δώρα που δεν μπορούμε να τα βρούμε αλλού.
Το γέλιο και το χαμόγελο είναι ο απώτερος στόχος όλων, ακόμη και εκείνων που φύσει είναι μουντρούχες.
Ο άνθρωπος οφείλει, κατά κοινωνική σύμβαση τουλάχιστον, να έχει ως στόχο του τη διαιώνιση του είδους του και τη δημιουργία μίας υγιούς οικογενειακής θαλπωρής, ενός κατάλληλου περιβάλλοντος δηλαδή στο οποίο θα γεννήσει  και θα αναθρέψει τα τέκνα του.
Το χρήμα φτιάχτηκε κάποτε για να αποτελέσει το μέσο, ώστε να διευκολυνθούν οι ανταλλακτικές σχέσεις των πολιτών μέσα σε μία κοινωνία.
Το συμβατικό ταγκό των ’60s χορεύονταν δύο βήματα μπρος και ένα πίσω. Σε κάθε περίπτωση ένιωθες ότι κινείσαι και  κάνοντας  πιρουέτες πως λικνιζόσουνα στο χώρο μέσα από άλλη αίσθηση, ακόμα κι αν πήγαινες ΜΠΡΟΣΤΑ με ρυθμούς αργούς.
Ο σοσιαλισμός κατασκευάστηκε για να έχει ως βάση την κοινωνική ιδιοκτησία των μέσων παραγωγής και για να θεωρείται το πιο δίκαιο για τον απλό λαό πολιτικοοικονομικό σύστημα.
Και ο Αύγουστος... προορίζονταν κάποτε ως ο μήνας των ονείρων, όπως έγραψε ο Roger Cohen, των ανέμελων περιπλανήσεων στους άδειους δρόμους της πόλης και του διαβάσματος των άνευ ουσιαστικού περιεχομένου και μάλλον «χαζών» ρεπορτάζ στις εφημερίδες.
Ο Αύγουστος όμως, διαπιστώνει ο ίδιος,  αναβλήθηκε για φέτος.
Και να αναβλήθηκε μονάχα αυτός?
Τα κλειδιά άλλαξαν ρόλο, κλειδαμπαρώνουν πόρτες, ακόμη κι αν ο νοικοκύρης βρίσκεται μέσα.
Οι αυλές ερήμωσαν από Σεπτέμβρη ακόμη μήνα και αρνούνται πεισματικά να ακούσουν τα κουτσομπολιά του χωριού. Προτιμούν να βυθίζονται στα μαύρα, αν και ζεστά σαν του καλοκαιριού, σκοτάδια.
Τα πεζοδρόμια δεν είναι γραμμένα με αριθμούς από το 1 ως το 8 αλλά είναι απλά λευκά, σαν τα φαντάσματα.
Τα σεμεδάκια ξεστρώθηκαν από τις τηλεοράσεις, γιατί πρέπει να είναι σε κάθε σπίτι ανοιχτές επί 24ώρου βάσεως.
Οι θείοι δεν θα ξανάρθουν ποτέ από την Αμερική να μας φέρουν δώρα, γιατί τώρα θα μεταναστεύσουμε εμείς εκεί.
Οι στόχοι μας χαθήκανε, το χαμόγελό μας πάγωσε και το γέλιο μας κόπηκε. Γίναμε όλοι ανταγωνιστικοί μεταξύ μας στη μαυρίλα της ψυχής.
Οι οικογένειες νοσούν, οι θεσμοί ψυχορραγούν, το χρήμα από μέσο έγινε πρώτα στόχος και μετέπειτα από στόχος μάσκα οξυγόνου για επιβίωση στην ασφυξιογόνα ελληνική πραγματικότητα.
 Το ταγκό χορεύεται πια επί τόπου και ενίοτε με βήματα που πάνε ΜΟΝΟ  ΠΙΣΩ  και ο σοσιαλισμός στη γενέτειρα της δημοκρατίας έγινε συνώνυμο του  ολοκληρωτισμού και της τρομοκρατίας και μας χορεύει όλους πηγαίνοντας τον τόπο ετούτο ΠΙΣΩ. Καμία πρόοδος. Στασιμότητα και ακαμψία. (Πού είσαι Στάλιν!!)
Σκέψεις κομμάτια, κατακερματισμένες σαν τις ασύνειδες σημερινές συνειδήσεις. Στη βασιλεία της απόγνωσης, στην ολιγαρχία των μέσων, στη δικτατορία των αιρετών και την πτώση της δημοκρατίας, βουλιάζει η νήσος των πάλαι ποτέ Μακάρων. Κάπου εδώ βρίσκονταν κάποτε τα Ηλύσια πεδία. Τα αντικατέστησε τώρα απλά μια Ηλίθια Παιδεία. Μέσα σε αυτά τα ξεκλείδωτα «θέλω», δίπλα σε  αυτά τα χορευτικά «μπορώ», τα χαμογελαστά «αγαπώ» παρατάχτηκαν πεισματικά αμπαρωμένα «Επιβάλλεται», απολυταρχικά και στάσιμα «Πρέπει», αυστηρώς ακατάλληλα «Δεν επιτρέπεται».
 Οι δρόμοι γεμάτοι σιωπή. Πού πήγαν τα παιδικά ξεφωνητά και οι γεροξεκούτηδες παππούδες? Ποιος φίμωσε τις γιαγιάδες στα χωριά και σφάλισε  ερμητικά τα πατζούρια τους? Πόσο φοβήθηκαν τους γέρους τα παχύσαρκα πια παιδάκια και το ‘ριξαν απ’ το κουτσό στο playstation τρώγοντας πίτσα που παρήγγειλε η μαμά απ’ έξω? Γιατί η μαμά πάλι παρήγγειλε απ’ έξω και δεν πρόλαβε να μαγειρέψει? Πού έτρεχε πάλι ολημερίς? Και γιατί η θεία μου από την Αμερική δε θα ξανάρθει πια εδώ με δώρα-surprise !? Γιατί να γίνω εγώ η θεία που θα έρχεται σε λίγα (?) χρόνια εδώ μόνο τα καλοκαίρια να δει τα ανίψια της?
Κι αυτά τα οξύμωρα πια σχήματα να τα αναπνέω παντού! Να έχει 35 βαθμούς Σεπτέμβρη μήνα, αλλά μια παγωμένη ησυχία στους δρόμους που θυμίζει πρόωρα τον θάνατο της φύσης του χειμώνα. Με το στανιό να έρθει το κρύο και η κρυάδα! Η χιονισμένη ερημιά.
Θα προχωρήσω πιο κάτω, δεν μπορεί! Με περιμένει ετοιμόγεννη η ελπίδα! Στη στροφή του δρόμου θα είναι η παρέα μου. Θα καθίσουμε στην ταβέρνα να πιούμε μια ρετσίνα. Χαχα! Με βλέπει ο Θεός και γελά. Λάθος! Η μήτρα της ελπίδας μου, καθημαγμένη πια, απέβαλε! Επρόκειτο για κύημα-έκτρωμα! Δεν είναι κανείς στην άκρη του δρόμου. Κλείστηκαν όλοι στο σπίτι και στον εαυτό τους. Κι ο ταβερνιάρης τα πίνει μόνος του. Έδιωξε τα γκαρσόνια. Σηκώνεται από την καρέκλα με αργό βηματισμό σέρνοντας ξοπίσω την πιστή σαν το σκύλο αξιοπρέπειά του για να κολλήσει στο τζάμι μια ασπροκόκκινη μακρόστενη ταμπέλα γνώριμη. Τελευταία τη βλέπω παντού. Γράφει  κι ετούτη:  
«Ενοικιάζεται / Πωλείται».



27 σχόλια:

  1. βρε ατιμο κοριτσι ! παντα ενημερωμένη και παντα επικαιρη εισαι. καλη χρονια φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είμαστε ένας λαός αγράμματος, απολίτιστος και ζούμε την αδικία ενός
    πολιτικού και οικονομικού συστήματος σουρεαλιστικού και όχι σοσιαλιστικού!!! Νομίζω και εύχομαι ότι έχουμε παγώσει προσωρινά, αμήχανοι ν'αντιδράσουμε αλλά η ψυχή σιγοκαίει...αυτή η ψυχή μ'έκανε να κλάψω στην ανάγνωση αυτού του κειμένου!! Ισως και αυτό να είναι μια αντίδραση στην παγωμάρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Το ταγκό χορεύεται πια επί τόπου".
    "Γίναμε όλοι ανταγωνιστικοί μεταξύ μας στη μαυρίλα της ψυχής".
    "Κι ο ταβερνιάρης τα πίνει μόνος του".
    Προσθέτω " Συγκάτοικοι είμαστε όλοι στην τρέλα" απλά αναρωτιέμαι "ο κόσμος αυτός μας ανήκει???"
    Πως τα καταφέραμε έτσι???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τώρα τι κανουμε? (Γιατί ό,τι έγινε, έγινε!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ προσωπικά θα σε απογοητεύσω! Αυτή τη φορά δεν έχω να προτείνω τίποτα πέρα από ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ.
    Θα περιμένω μήπως ακούσω κάποια άλλη πρόταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και το waltz των ΚαπιταΛΗΣΤΩΝ ......

    Ολοι φταιμε !!!!!

    Μηπως λειπουν οι ΙδεαΛΥ[Σ]ΤΕΣ ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κι όσο και να παίζουμε με τις λέξεις,
    τα λογοπαίγνια δε μας σώζουν!
    Πρεπει να φάμε τα μούτρα μας για εσωτερικό διαλογισμό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Στη σχολή μου έχει μία αφίσα με φωτογραφία του ΑΠΘ που έχει κρεμασμένο ένα πανό που γράφει ΠΩΛΕΙΤΑΙ... ο καθένας το μεταφράζει όπως θέλει..εγώ αυτό που νιώθω βλέποντας αυτό είναι "που πάμε ωρέ?" (που λένε και οι Κερκυραίοι)..Πωλούνται οι ψυχές, οι ιδέες, τα πιστεύω, οι άυλες φαντασιώσεις, τα όνειρα, οι στόχοι, το ήθος, οι φιλίες, οι έρωτες, οι σκέψεις, οι γνώσεις, τα παιχνίδια, τα κλάματα, τα ραβασάκια, οι καβγάδες, τα πάρτυ, τα σκονάκια? Οι αγοραστές δν είναι αυτοί που αποκαλούνται Χορηγοί ή Ιδιώτες..αλλά οι ίδιοι που υποκινούν τις "ιδέες", τις "σκέψεις", τα "πιστεύω"..Όποιος κι αν έχει δίκιο, όποιο χρώμα κι αν έχει, σε όποιον θεό κι αν πιστεύει, ό,τι κι αν είναι αυτό που το χαρακτηρίζει αν θέλει να φέρει τον τίτλο του ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ-ΠΟΛΙΤΗ πρέπει να σέβεται τις απόψεις των γύρω του... Η ανθρωπιά δν είναι δούναι και λαβείν..ούτε χαρίζεται ούτε ΠΩΛΕΙΤΑΙ. "ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" ένα διαχρονικό σύνθημα...ας το εκμεταλλευτούμε να μας πάει μπροστά και όχι να μας κρατήσει πίσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ21 Σεπτεμβρίου 2011 - 7:51 μ.μ.

    Le crise hellenique‏!!!

    Μαντμαζέλ,
    κοινοβουλευτισιόν χοντροκλεψιόν γκαραντί, απατεών αλέ ρετούρ και μίζα ντούμπλε φας.
    Γκοβερμάν γκρεκ μανζέ γκουρμέ:υποβρυχιάζ, ζιμενσέ, χρηματιστίκ, βατοπεντί, ολυμπιάντ, ασφαλιστίκ κασέ, ετ ζενεράλ λαμογιέν αχορταγιέζ!!!
    Εμείς, ψηφοφόρ γκραν μαλακέ ετ ρεντικόλ!
    Τώρα, μέσ' στο μαιζόν εγκλειστίκ, τρε μπατίρ, σιτουασιόν απελπιστίκ, πολύ κοντά σε πεζοδρομουάρ βιζιτέ...
    Σακ βουαγιάζ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Ελενα πάντα θαύμαζα τον τρόπο που σε μεγαλώνανε, τώρα θαυμάζω το αποτέλεσμα γιατί είσαι πια ΠΟΛΙΤΗΣ και μάλιστα ευσυνείδητη! Αυτό νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε όλοι!Ό,τι περνάει από το χέρι του καθενός!Αυτό αν εκαναν όλοι και δεν κοιτούσαμε τι κάνοει ο γείτονας θα ήμασταν αλλιώς!!Πώς μπορείς εσύ όμως να επηρεάσεις τους πολλούς συμφοιτητές σου? Καταρχήν μπορείς?

    @ΕΛΛΗΝΙΚΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΕ, είσαι ηλιαχτίδα στη μαυρίλα τη σημερινή! Με εκανες και γελασα πολυ!Να 'σαι καλά! (δεν πρόδωσες το ψευδώνυμό σου, αν και εκεί(στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ, παίζει και ο Καΐλας, ο γνωστός και όχι μόνο οι κωμικοί!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κάποτε γνώρισα έναν άνθρωπο,που σημάδεψε τη ζωή μου.Μου είπε σε μια πολύ δύσκολη στιγμή της ζωής μου:
    "Ό,τι κι αν συμβεί,μην αφήσεις ΠΟΤΕ,ΚΑΝΕΝΑΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ να σου κλέψει την ψυχή σου.Γιατί δε θα στη ζητήσει,θα στην κλέψει.Μην του κάνεις τη χάρη να παίξεις στο παιχνίδι του.Παίξε στο δικό σου."
    Καλή του ώρα εκεί που είναι.Τίποτε άλλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Mas esteiles simera Konstantina!!!Apo kei pou dn to perimename.Polu zontani i eikona sto telos.Palepse mia olokliri genia gia na zisei tetoies skines!san na blepo tn patera mou!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ...και η νέα γενιά που πάλεψε στον τομέα των γραμμάτων να μην έχει καμία ευκαιρία τώρα να δημιουργήσει αλλά να πληρώσει τα σπασμένα. Αυτό δεν είναι άδικο? Τελικά το "αμαρτίες γονέων..." ισχύει?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κανείς δεν υποσχέθηκε σε κανέναν μια δίκαιη ζωή.Ούτε στη φύση υπάρχει καθαρή δικαιοσύνη,κατά μία έννοια.Το δίκιο δεν υπάρχει χωρίς το άδικο.Το φως δεν υπάρχει χωρίς το σκοτάδι.Κι αν είναι τώρα πόλεμος,η ειρήνη ενίοτε κατακτιέται με την ασπίδα και το δόρυ.Ας είμαστε πάντα έτοιμοι και για τον πόλεμο και για την ειρήνη.Ό,τι κι αν σημαίνει πόλεμος,ό,τι κι αν σημαίνει ειρήνη.Ο καθένας,όπως ξέρει και μπορεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Θα συμφωνήσω διαφωνώντας ή θα διαφωνήσω συμφωνώντας: υπάρχουν τα ακραία υπάρχει και το μέσο. Υπάρχουν από τους Πυθαγόρειους ακόμα τα ζεύγη αντιθέτων (πέρας -ἄπειρον , περιττόν - ἄρτιον , ἕν – πλῆθος , δεξιόν- ἀριστερὸν κλπ) χωρίς να είναι τυχαίο ότι το "θετικό" του ζεύγους βρίσκονταν πάντα στην ίδια στήλη!!! Κι από την άλλη πάλι, είναι αυτή η ρημάδα η "μεσότης" κατά τον Σταγειρίτη φιλόσοφο!Ε δεν μπορεί να μη λέει τίποτα!Ναι υπάρχει σκοτάδι!Ως πότε όμως παλικάρια?Πρέπει να υπάρχει τόσο, όσο χρειάζεται για να εκτιμήσουμε το φως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΜΕ ΓΟΗΤΕΥΕΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ Η ΠΕΝΑ ΣΟΥ, ΑΚΟΜΑ ΚΙ ΟΤΑΝ ΤΑ ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΑ!ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΟ ΓΡΑΨΙΜΟ ΤΟΣΟ ΟΜΑΛΗ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΟΣΟ ΤΗΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΕΙ ΣΑΣΠΕΝΣ!ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΚΠΛΗΣΣΕΙΣ...ΙΣΩΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΕΠΟΧΗ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΓΡΑΦΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΟΣΟ ΗΤΑΝ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΗ ΜΠΟΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΑΝ.ΝΑ ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΕΔΩ ΣΗΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κωνσταντίνα, μακάρι να ήμουν σίγουρη για το αν μπορώ να τους επηρεάσω....προσπαθώ πάντως...είτε μιλώντας ανοιχτά σε συνελεύσεις είτε σε συζητήσεις του "ποδιού" ακόμα και σε διαδικτυακές συνομιλίες..έχω τουλάχιστον επιχειρήματα (σωστά, θέλω να ελπίζω) ώστε αν όχι να επηρεάζω τουλάχιστον να προβληματίζω τους μπερδεμένους νέους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γι' αυτό λέω κι εγώ ότι το καλύτερο όπλο είναι αυτό που κρατάειο καθείς στα χέρια του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μακάρι να κάναμε εσωτερικό διαλογισμό επειδή φάγαμε τα μούτρα μας!
    Το χειρότερο είναι ότι σχεδόν σ όλα τα πράγματα (σχέσεις,φιλίες,οικονομία,πολιτική κλπ) οι περισσότεροι ακόμα κι όταν τρώνε τα μούτρα τους το μόνο που κάνουν είναι να "διαλογίζουν" τους άλλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σήμερα φτάσαμε σε ένα σημείο που ακόμα και οι έφηβοι όπως εγώ, καταλαβαίνουμε ένα τέτοιο κείμενο. Δεν έχω να σχολιάσω τίποτα, δεν έχω ακόμη τις απαραίτητες γνώσεις και απόψεις. Απλά ευχαριστώ που μου δίνεις ένα εύκολο τρόπο να καταλάβω την Ελλάδα...
    "Δανάη"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δανάη μου, πίστεψέ με ότι θα προτιμούσα να σου δώσω έναν τρόπο για να καταλάβεις μια Ελλάδα διαφορετική!Αλλά επειδή πιστεύω πως ο εσωτερικός διαλογισμός (όπως και πολλά άλλα πράγματα), όπως λέει η Ευγενία,μαθαίνονται από όσο πιο μικρή ηλικία γίνεται, θεωρώ ότι είστε σε καλό δρόμο να αλλάξετε όχι τον κόσμο (και έχετε την ίδια τύχη με τον Κεμάλ) αλλά τη νοοτροπία την ελληνική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Παρομοίως θα συμφωνήσω διαφωνώντας ή θα διαφωνήσω συμφωνώντας.
    1.Σχετικά με τους Πυθαγόρειους έχω ακόμα κάποια ερωτηματικά για τη διάταξη των αντιθετικών ζευγών των εννοιών και την τοποθέτησή τους κάτω απ' τις γενικότερες "ταμπέλες" του "καλού" και του "κακού".Γιατί π.χ.να συγκαταλέγονται στα "καλά" το "αρσενικό"και το "δεξί" και στα"κακά"το "θηλυκό"και το"αριστερό"?Αναρωτιέμαι,μήπως η ανάγνωση ήταν μόνο οριζόντια κι όχι κάθετη.Κι αν ήταν,μήπως κάτι παρεξηγήθηκε ή εσκεμμένα παραποιήθηκε...
    2.Αν δεν κάνω λάθος,ο Σταγειρίτης Φιλόσοφος στο θέμα το σχετικό με τη "μεσότητα"κατέληξε στο ότι είναι μάλλον υποκειμενική,όταν έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση.Αν λοιπόν κάποιος έχει βγάλει άκρη στο τι σημαίνει μεσότητα για έναν καπιταλιστή,για έναν,που πάνω κάτω μας μοιάζει και για έναν άνθρωπο που λιμοκτονεί,ας έρθει να το εξηγήσει και σ'εμένα...Μήπως κι αυτή η έννοια χρειάζεται επαναπροσδιορισμό?
    3.Ίσως πάλι το ζητούμενο να μην είναι τα άκρα και το μέσον.Τουλάχιστον όχι μόνο αυτό.Ίσως "η αλληγορία του σπηλαίου"του άλλου Δάσκαλου να δίνει μια ελπίδα φωτός,μα και χαστούκι ταυτόχρονα στον καθένα μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Συμφωνώ για τους Πυθαγόρειους (κάτι μου λέει ότι "το πυρ, γυνή και θάλασσα" από εκείνους ξεκίνησε!χαχα!). Και δεν έχω λόγο να διαφωνήσω!Ερωτήματα έθεσα όπως τα έθεσαν πολλοί φιλόσοφοι σε μας τα τελευταία τουλαχιστον 2500 χρόνια. Απλά πιστεύω πως για να συζητιούνται ακόμη, από μόνο του όλο αυτό σημαίνει ότι ΚΑΝΕΙΣ ΔΕ ΒΡΗΚΕ ΤΗ ΛΥΣΗ και ως εκ τούτου ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ Α-Π-Ο-Λ-Υ-Τ-Α (όπως ετυμολογείται και η λέξη!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. tetarth apogeyma..kathismenh ston kanape kai pepismenh pws den tha mou teleiwsoun ta tsigara,pernw thn apofash na paw na parw akomh ena paketo gia na bgalw to brady.kathws bainw sto magazi k zhtaw th marka mou o peripteras mou leei pws einai sun 0,80 lepta...skybwntas gia na psaksw thn tseph mou,to mati mou peftei panw se titlous efhmeridwn...<>,<>,<>
    Koitaw gyrw moy kai suneiditopoiw oti den briskomaste se katastash polemou,panikoblhth petaw to paketo sta moytra tou 65xronou periptera,gyrnaw spiti mou kai na mai...
    Apo oti katalaba h basikh politikh adiparathesh ginetai gia to an prosfygamai emeis sto DNT h an ayto...kata tyxh kai eipe mias kai eida fws as katsw edw(gia toulaxiston mia 7etia,opws h xouda)An einai peri aftou o logos adika xanoume ton kairo mas.kanenas sobaros anthrwpos den tha kathgorhsei ayth h opoiadhpote allh kubernjsh oti odhghse th xwra sto DNT otan einai hliou fanerwtero oti h eyrwph mas gyrizei thn plath.tha eprepe na kathgorhsoume kathe kubernhsh pou upo aftes tis sunthikes den tha ekane thn paramikrh prospatheia na swsei th xwra eite me to DNT eite me thn EE eite me opoiondhpote allo hthele na syndramei!
    To allo thema pou tithetai enw mas sernoun sto krematorio einai pote tha yparksei ...ANAPTYXH.stis synthikes poy zoume to <> moiazei me to na eisai 60xronos arrwstos kai seksoualika anikanos k na fwnazeis aganaktismenos giati den bories na stayrwseis oute ena next top model kathe mera!oyte to trito proswpo sto LOTTO na souna!!en sudomia.gia na mhn kourazomaste den yparxei kanena paradeigma sto diaplanitiko systhma opou na exei anixneytei anaptyksh me th forologia sto 40-45% kai pws theou mh forologitai kapioi den lew pws einai dikaio h adiko wo forologikos sydelesths... na sas balw epishs pws tha prepei na epanidrysoume ton kommounismo twra poy exei bei sta mouseia thhs istorias..o exwn dyo xeitwnes na dinei toys treis?ola na ta dextw alla anaptyksh me FPA 45% -rekor gia olh thn eyrwph- den ginetai!!!ara?ara dikaiosynh ftwxeia gia olus!!!
    kai na pou pane ta lefta pou daneisthkan sto onoma mas apo to DNT k thn EE.fysika emeis tha plirwsoume akomh perissotera xreh pou daneisthka h ellhnikh arxousa taxh eis baros mas.kai sth sunexeia tha synadhsoume kapou kai tous ''tsiflikades''
    pou mas pinoune to aima kai tha mazeyodai ta bradia tha blepoyn tzoulia tha akoyne mhtropano kai tha gelane eis baros twn koroidwn,ta opoia koroida an den dernoun kosmo kai an den psekazoyn 80xronoys me xhmika sth moyrh tote tha litzaroun kai tha biazoyn metanastes gia na ksespasoun ligaki ta neyrakia toys-paidia pou nai.OXI.den to dianooumai h mallon to dianooumai sto epipedo pou kserw oti yparxoun akomh anthrwpoi pou blepoun akomh eidhseis tou star kai pisteyoune sta zwdia.
    briskomaste,loipon,se mia nea istorikh pragmatikothta,opou oute o mwameth paei sto bouno oyte to bouno ston etero.den ginetai me tipota,para mono me seismo h me kanena mysthrio hfesteio pou tha tarakounisei th gh kai tha ferei ta panw katw.xwris na thelw na apogohteysw katholou fomamai pws den tha isorrophsoume giati opou k an isorropisoume tha ipostoume enan ethniko k proswpiko hfaisteio na skaei panw mas!!!prwsexws o paggosmios organismos ygeias pali tha mas proeidopieisei na kleistoume sta spitia mas gia tyxon epiptwshs ths pithanous ekrhkshs tou hfaisteiou ths islandias(diabasa sto bhma)otan omws to diko mas hfaisteio einai mesa sta spitia mas?kai etoimazetai k ayto na ekragei.....tote ti kanoume?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ελένη,
    Παρατήρηση 1η: γράφε ελληνικά γιατί
    παρατηρηση 2: χάνει πολύ το τόσο μα τόσο ωραίο κείμενό σου!!!! Με έχεις αφήσει άναυδη!
    Ξαναλέω όμως: όλα ετούτα είναι απλές διαπιστώσεις! Στην ερώτηση που θέτεις στο τέλος -είναι το θέμα-, ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Η αρχή για τη λύση του προβλήματος είναι η αναγνώριση αυτού... Άλλωστε εγώ δεν μπορώ ούτε στα δικά μου προβλήματα να δώσω λύση θα σώσω ολόκληρο έθνος;;;;έχω ψηφίσει άλλους για αυτόν τον λόγο ...και μν ξεχνάμε εγώ ούτε καν επιστήμονας είμαι παρά μια απλή προπτυχιακη φοιτήτρια .... (και είμαι συγουρη ότι θα είστε από τους λίγους ,αν όχι η μοναδική,που θα κατΛαβετε τι εννοώ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αν κατάλαβα, δεν ορκίζομαι ότι το καταφέρνω πάντα ως κοινός νους, το θέμα προκύπτει εν τέλει "και" από ΠΟΙΟΥΣ ΨΗΦΙΣΑΜΕ για να λύσουν αυτά τα προβλήματα, τουτέστιν ο ΗΘΙΚΟΣ ΑΥΤΟΥΡΓΟΣ πάλι εμείς είμαστε!Λύση? ό,τι προτείνουν οι εξ ανατολών τεχνικές εκγύμνασης του σώματος και του πνεύματος (βλ.ρέικι, βιοσυντονισμός και τα συναφή): ΑΥΤΟ'Ι'ΑΣΗ!κατά Αριστοτέλη σε ελεύθερη μετάφραση "ψάξε κάπου μέσα σου να βρεις το σκοπό της ύπαρξής σου"

    ΑπάντησηΔιαγραφή