Τετάρτη 22 Ιουνίου 2011

Η Αισθητική της Αναισθησίας!


Το «απ’ έξω κούκλα και από μέσα πανούκλα» δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις αληθινό. Ισχύει και το αντίστροφο. Μια διαδρομή με το αστικό, καθισμένος δίπλα στο παράθυρο αρκεί για να παρατηρήσεις πού μένει όλος αυτός ο στριμωγμένος και εκνευρισμένος με το παραμικρό κόσμος! Δε βγάζω τα γυαλιά μου γιατί θέλω να τους βλέπω αδιάκριτα αλλά κρυφά! Να προσπαθώ να διαβάσω τη σκέψη τους και να καταλάβω αν σκέφτονται τα ίδια ή αν ενοχλούνται κι αυτοί από το καρακιτσαριό του κατά τα άλλα ιστορικού κέντρου της πόλης και όχι μόνο!
Ποτέ δεν αγαπούσα το εσωτερικό των  αμερικάνικων σπιτιών. Στο εξωτερικό τους υποκλίνομαι. Στις ταινίες πάντα τα έβρισκα πάρα πολύ πρακτικά. Ωστόσο η  υπερπληθώρα των εσωτερικών χώρων που την επιδείκνυαν μέσα από μικροσυσκευές  που υπόσχονταν μια άνετη καθημερινότητα (πατατοκόφτης ξεχωριστά από τον αγγουροκόφτη πάνω σε έναν πάγκο κουζίνας αφόρητα φορτωμένο) ερχόταν πάντα για τα δικά μου μέτρα και σταθμά σε αντίθεση με το καλαίσθητο ελληνικό σαλόνι της γιαγιάς και το πετσετάκι το στρωμένο πάνω στο τραπεζάκι ή την κουζίνα της που είχε απλά το ίδιο μαχαίρι για να κόψει το αγγουράκι και τις πατάτες.
Φυσικά υπάρχουν και οι ανοικοκύρευτες, οι μη έχοντες και έχουσες καλαισθησία! Και είναι και πολλοί και πολλές! Αλλά στην ελληνική πραγματικότητα μια πρώτη προσπάθεια για συνδυασμούς χρωμάτων, επίπλων και λευκών ειδών πάντα την κάνουν. Και ρίχνουν λεφτά που πολλές φορές δε φαίνονται. Αλλά μέχρις εκεί!  
Το πρόβλημα αρχίζει να υπάρχει όταν το σπίτι απ’ έξω δε συνάδει με το περιβάλλον τριγύρω. Τι κι αν είσαι στο χωριό? Εσύ το θέλεις μπλε, να σβήνεις τον καημό σου που δεν έχεις σπίτι στη θάλασσα! Ή γιατί απλά έτσι το γουστάρεις! Θα βάλεις άσπρη πόρτα, μοντέρνα. Είναι και φθηνή. Αλλά όταν δεις του γείτονα σε χρώμα καφέ και πράσινο, ασορτί με το δάσος τριγύρω θα το θαυμάσεις απροσδιορίστως! Κάτι καλό θα έχει αλλά δεν ξέρεις τι. Και, μεταξύ  μας, ποιος να σε βοηθήσει? Ο αρχιτέκτονας που το σπούδασε το πράμα? Αυτός εκτελεί εντολές! Τον πληρώνεις! Οι περιβαλλοντικές υπηρεσίες που θα ‘πρεπε να διασφαλίσουν την ομορφιά του εξωτερικού χώρου!? Αφού κι αυτές διακοσμητικά στοιχεία είναι, παρόλο που κι αυτές τις πληρώνεις.
Τι κρίμα βρε Άνθρωπε να είσαι τόσο μόνος! Σε μια χώρα γεμάτη φως και καθαρό ουρανό. Θα μπορούσες να κάνεις θαύματα και να μη μετράς μοναχά δέκα διασφαλισμένους από το νόμο παραδοσιακά οικισμούς. Θα μπορούσες να δίνεις με τον τρόπο σου καθημερινά μάχη με τον πολιτιστικό θάνατο αλλά παραδίδεσαι αμαχητί! Δε θα ‘τρεχες λυσσασμένος να δεις το Νυμφαίο στα λευκά ούτε θα τρελαινόσουν για το ηλιοβασίλεμα στην Οία! Χωριό έχεις! Θα ανταγωνιζόσουνα την Οία με το δικό σου χωριό! Ξέρεις τι ωραίο θα ήτανε το ηλιοβασίλεμα στο χωριό σου? Και στην αισθητική σου θέλεις ακόμα να σου επιβάλλονται. Πρέπει να γίνει νόμος για να το καταλάβεις!
Το αστικό συνεχίζει και πάει. Οι λακκούβες τραντάζουν την πλάτη και διακόπτουν τις σκέψεις μου αλλά επιμένω να εξακολουθώ να αναρωτιέμαι τι μας αρέσει σε αυτήν την πόλη! Η αρχιτεκτονική των κτιρίων της που τα θέλουν μοντέρνα σε μιαν άλλην εποχή, παρατημένα όμως και εμφανώς παρωχημένα στη σημερινή? Γιατί δεν μπορούν να γίνουν εύμορφα? Λάθος ερώτηση! Γιατί δεν τα φτιάχνουν εύμορφα? Σε τι εξυπηρετεί η ασχήμια?  Ποια συμφέροντα τρέφει? Μεγαθήρια γκρίζα και μουντά παντρεμένα με σπασμένα τζάμια, σκουριασμένα παντζούρια, ξεχαρβαλωμένα παράθυρα, σκουριασμένες σωληνώσεις. Παρατημένα πράγματα στα μπαλκόνια-αποθήκες!  Και κάτι απεγνωσμένες ανταύγειες ανακαίνισης, όπως οι θωρακισμένες πόρτες ασφαλείας ή κουφώματα γαλακτερά που κραυγάζουν ότι εκεί στεγάζονται οδοντιατρεία υποχρεωμένα να διασφαλίζουν την υγιεινή κλείνοντας τα κακά μικρόβια έξω από την πόρτα τους και κέντρα αισθητικής που σου κάνουν καθαρισμό προσώπου με το καυσαέριο εγκλωβισμένο μακριά από την καθαρή τους ατμόσφαιρα. Καμία επαφή το έξω με το μέσα. Αποστείρωση. Ψευδοαποστείρωση. Σαν τα σκουπίδια που τα μαζεύεις και τα βάζεις κάτω από το χαλί. Χάλι δηλαδή. Και μάλιστα μαύρο!
Κι αυτή η ταμπέλα πάλι!!Ποιος θα φτιάξει τη μεγαλύτερη! Ποιανού το όνομα θα γίνει γνωστότερο μέσα από μια τεράστια, πάντα πιο μεγάλη από του άλλου, φωτεινή, ψυχρή ταμπέλα! Η φήμη μας βασίζεται στο μέγεθος της ταμπέλας και όχι του «ονόματός και της δουλειάς μας». Σκουριασμένες πια, πλαστικές, σπασμένες, μοντέρνες ή ρετρό, με χιλιάδες παραλλαγές στη γραμματοσειρά, με νέον ή άνευ, που πανηγυρίζουν σαν τσίρκο το βράδυ αναβοσβήνοντας. Το λένε ανασφάλεια, το λένε έλλειψη αισθητικής, το λένε αναισθησία απέναντι στο περιβάλλον και προσβολή (αντί προβολή) του ωραίου? Μια φορά είναι ακαλαίσθητο! Κακέκτυπο του αμερικανικού Λας Βέγκας!
Για άλλη μια φορά, αντιγράψαμε λάθος! Πότε θα στηριχτούμε στα δικά μας πόδια και πότε θα αντιληφθούμε πως ως λαός μπορούμε να γράψουμε ιστορία χωρίς σκονάκια και αντιγραφή από τους άλλους? Πότε θα καταλάβουμε πως υιοθετώ δεν σημαίνει τυφλή υποταγή σε δυτικά μοντέλα και κηδεία κριτηρίων? Ποιος θα μας μάθει να σεβόμαστε τον εαυτό μας μέσα από διαδικασίες αλτρουισμού? Και ποιος θα βρεθεί να μας πει επιτέλους πως αν με νοιάζει το σύνολο, αυτομάτως με ενδιαφέρει και το μέρος!
Μα και βέβαια μας τα είπαν! Κάποιοι σοφοί από το χρονικό υπερπέραν. Κάποιοι άνθρωποι που τίμησαν την ιστορία και φώναζαν. Είναι της ίδιας πάστας με αυτούς που αποκαλούμε σήμερα «πνευματικούς». Και είπαν για την κοινωνία θεωρίες, και έγραψαν για τα κοινά συμφέροντα αυτού του τόπου συνταγές και απέδειξαν πως όταν το σύνολο ευημερεί, αναποφεύκτως το αυτό ισχύει και για το μέρος! Αλλά ποιος τους άκουσε? Και ποιος τους ακούει? Φαντάζουνε απλά γραφικοί. Εκείνοι, λένε, ήτανε αρχαίοι! Εδώ, τώρα εμείς πήγαμε στο φεγγάρι....
Γι’ αυτό νεφελοβατείς! Γιατί Άνθρωπε, κάνεις ό,τι μπορείς ώστε να μοιάζεις εξωγήινος!!

19 σχόλια:

  1. Καλημέρα ωραία μου κυρία! Νομίζω ότι είσαι πολύ ευγενική μαζί μας μιλώντας απλά για "σκονάκια"! Στη χώρα που η πολεοδομία είναι στην 1η ή στην 2η θέση ( πρίν ή μετά την εφορία ) της διαφθοράς και που υπάρχει η λέξη ( και η πράξη )"αντιπαροχή" αισθητική μη περιμένεις!!! Δεν είναι θέμα αντιγραφής ξένων προτύπων. Είναι θέμα τήρησης των νόμων. Υπάρχουν νόμοι που σου λένε τι και πως πρέπει να το κάνεις ( απλά λαδώνεις και κάνεις ότι αρέσει σ εσένα ). Γι αυτό σου αρέσουν τ αμερικάνικα σπίτια απ έξω!!! Γιατί τους ελέγχουν μέχρι και τα δέντρα που θα βάλουν. Το μέσα δεν απασχολεί κανέναν. Κάναμε σπίτι σε χωριό για να αποφύγουμε την ακαλαίσθητη πόλη κι εκεί καταλάβαμε ακόμα καλύτερα πόσο " νεοέλληνες " είμαστε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακριβώς! Διότι όλα σε αυτόν τον τόπο γίνονται με "κοντόφθαλμη (προ)οπτική" (αν υπάρχει!). Και βλέπεις μια Σερβία, ΥΠΟΔΕΕΣΤΕΡΗ καθ' ημάς τους "προοδευτικούς" να έχει γκρεμιστεί σε μια 10ετία τρις, και να αποκαθιστούν την ολική καταστροφή της με σεβασμό στην ιστορία των Βαλκανίων!Και από τα Βαλκάνια πιο πίσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα Kωνσταντίνα! Εκφράζεις ακριβώς τις σκέψεις και την αγωνία μου για την ασχήμια και την αδιαφορία γύρω μας. Μας περικλείει, μας κουκουλώνει και δεν μπορούμε δυστυχώς να ξεφύγουμε εύκολα...Έχουμε γίνει ξέφραγκο αμπέλι και αντιγράφουμε μόνο τ' άσχημα και τα φθηνά.
    Όμως βλέπω και τις παλιές ελληνικές ταινίες με τα σπιτάκια τα χαμηλά και τ'ασβεστοβαμμένα....και τα λουλούδια σε τενεκέδες πολύχρωμους! Βλέπω και τις ξένες ταινίες με τους κήπους και τα γκαζόν, τις πόλεις που διατηρούν μια ομοιομορφία στα κτήρια, με σωστή ρυμοτόμηση και ανακαινούν τα παλιά κτίσματα σαν πολύτιμη κληρονομιά του πολιτισμού τους...
    Που πήγαν τα χαμηλά σπιτάκια, τ'αρχοντικά και τα λουλούδια?
    Δεν είμασταν πάντα τόσο ακαλαίσθητοι και άπληστοι. Πιστεύω ότι φταίνε και οι νόμοι. Γιατί να δοθούν άδειες να γκρεμιστούν σαρρωτικά τα πάντα στην δεκαετία του 60 και μέχρι σήμερα? Και τί να πάρει την θέση τους?? Με τί κριτήρια?? Γιατί να υπάρχουν τ'αυθαίρετα? Ποιός τα επέτρεψε όλ' αυτά? Ποιός δίνει τις άδειες για τις γιγαντιαίες αφίσες?? Σίγουρα φταίμε και μεις. Δεν γεννηθήκαμε όμως όλοι αρχιτέκτονες ή καλλιτέχνες... Μια ομάδα, μια κοινωνία θέλει τον μαέστρο της να την συντονίζει όπως την ορχήστρα! Εμείς μαέστρο έχουμε δυστυχώς το κέρδος....το έυκολο(!!!!!) χρήμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Με όλο το σεβασμό αγαπητοί μου, δεν ξέρω κανέναν που να λέει ότι φταίει γι'αυτό που συμβαίνει γύρω του.δεν ξέρω κανέναν που να είπε σε κάποιον δικό του "όχι μεγάλε, μην χτίσεις το αυθαίρετο-μην λαδώσεις-μη δώσεις το οικόπεδο του παππού σου αντιπαροχή, για να ανεγερθεί ένα έκτρωμα".Ας κοιτάξει ο καθένας το μέσα του και ας ξεκινήσει από αυτόν.Και αν βλέπει το διεφθαρμένο, ας το πολεμάει, αντί να το κουκουλώνει σκεπτόμενος ότι κι αυτός κάποτε έκανε, δέχτηκε ή πιθανόν να κάνει κάτι τέτοιο.
    Και για την ώρα θα πω ότι πολύ θα ήθελα να κάνω έστω χειραψία με κάποιον που δεν έχει τίποτα εκμεταλλευτεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλημέρα Κατερίνα. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις το "Νόημα του σπιτιού", ένα δοκίμιο του φανταστικού Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου να δεις πώς συνεξετάζονται τα σπίτια με τους ανθρώπους και τις εποχές!
    Αλλά κι έτσι ας είναι το κέντρο με τις πάλαι ποτέ μοντέρνες πολυκατοικίες!Πιστεύεις πως αν προσεχθούν τα μπαλκόνια,με χρώματα, με λουλούδια και χωρίς αποθηκευμένα σκουπίδια, δε θα ομορφύνει?

    Επίσης θέλω να σου πω το εξής: Είναι λίγο κουραστικό, να μας ενοχλεί όλους κάτι που γίνεται ή που δε γίνεται και να αναλωνόμαστε σε ερωτήματα του τύπου "Ποιος φταίει?"
    Επιτέλους ας γίνει κάτι πράξη σε αυτόν τον τόπο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εμένα προσωπικά μ' ενοχλεί τί γίνεται και τί δεν γίνεται σ'αυτόν τον τόπο γιατί εαν προσπαθώ μόνη μου κάνω μια τρύπα στο νερό!! Σόρρυ αλλά όσο αυτοκριτική και να κάνω για το πόσο φταίω, όσο και να θέλω κάτι όμορφο όπως πολλά λουλούδια στο μπαλκόνι του σπιτιού μου, εαν δεν δεν υπάρξει συλλογική εφαρμογή των νόμων πάλι μόνη μου θ'αναρωτιέμαι εαν έχω κάνει κάτι λάθος....στον διπλανό μου δεν θα καίγεται καρφί! Και ξαναλέω πολλά πράγματα είναι καινούρια και έρχονται καταιγιστικά ν'αλλάξουν την πραγματικότητά μας, ποσο ξέρουμε για όλα αυτά, πόσο ενήμεροι είμαστε για όλ'αυτά, πόσο εξειδικευμένοι? Ποιός μας ελέγχει? Εγώ λέω ότι τα κάνω όλα σωστά και όπως πρέπει...είναι πράγματι έτσι? Ο γείτονας λέει ότι το έκτρωμα που έφτιαξε είναι υπέροχο για ποτέ δεν είχε ξανακάνει κάτι τόσο μεγάλο. Πόσο συγκρατημένοι είμαστε να μην εκμεταλευτούμε και να λαδώσουμε προς όφελώς μας...ή έτσι νομίζουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με συγχωρείτε, αλλά αφελώς ίσως πιστεύω ότι ο καθένας μας λειτουργεί συνειδητά για τον εαυτό του. Και ίσως κάποτε κάποιος να παραδειγματιστεί από εμάς, με την προυπόθεση να γίνουμε πρώτα εμείς τα παραδείγματα του εαυτού μας.Αν κάποιος θέλει αλλαγή, δεν έχει παρά να την ξεκινήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φυσικά και δεν λέει κανένας στον άλλον τι και πως θα το κάνει!!! Και γιατί να μην δώσω το σπίτι μου αντιπαροχή εφόσον ο νόμος και " ο εργολάβος " μου το επιτρέπουν. Γιατί να μαζέψω το χιόνι που στοιβάζεται έξω απ την πόρτα μου αφού και να γλυστρίσει κάποιος θα φταίει (για μένα) ο δήμαρχος!!! Γιατί να κάνω παρκινγκ σπίτι μου ή στην πολυκατοικία που χτίζω αφού το πρόστιμο είναι μικρότερο απ τα κέρδη που θα χω με τα μαγαζιά που θα φτιάξω. Κανένας δεν " γεννιέται" νόμιμος. Γίνεσαι μέσα απ τις αρχές που το κράτος σου επιβάλει. Γιατί οι Γερμανοί τρέχουν σαν τρελοι όταν έρχονται στην Ελλάδα? Όλοι φταίμε γι αυτήν την κατάντια γιατί όλοι διαμορφώσαμε ένα κράτος ατιμωρησίας!!! Στην Χαλκιδική υπάρχει νόμος που λέει ότι πρέπει τα σπίτια και τα ξενοδοχεία να χτίζονται σύμφωνα με την μακεδονική αρχιτεκτονική.Πόσα σπίτια ή ξενοδοχεία δεν υπάρχουν σε νησιώτικο στύλ!!! Αυτό θέλουν , αυτό κάνουν. Και δεν είναι δική μου δουλειά να τους καρφώσω. Υπάρχουν ειδικές υπηρεσίες που πληρώνονται γι αυτή τη δουλειά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ένσταση.Και γιατί το να νεφελοβατείς ή το να κάνεις τα πάντα ,για να μοιάζεις εξωγήινος,να είναι το κακό της υπόθεσης?Mια χαρά αισθητική βλέπω -στο βαθμό που μπορώ βέβαια-στην απέραντη ουράνια πολιτεία,που δε γνωρίζει από μόδες και τα τοιαύτα.Έχει φυσική ομορφιά χωρίς φτιασίδια,που σήμερα τα εκθειάζουμε κι αύριο τα γκρέμίζουμε. Και πού ξέρουμε εμείς αν ο κόσμος του αγαπημένου Ε.Τ.είναι λιγότερο καλαίσθητος από το δικό μας?Το πρόβλημα είναι των επι-γήινων θαρρώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανθίσταμαι too!!!! Το να μπορείς να βλέπεις ομορφιά μέσα στην ασχήμια, το λένε αισιοδοξία. Το να αποφεύγεις την πανομοιοτυπία, το λένε πρωτοτυπία. Το να θεωρείς όμως την αισθητική ΕΤΟΥΤΗ μια χαρά, θαρρώ το λένε στουθοκαμηλισμό!
    Μην απομονώνεις τη φράση!Λάβε υπόψη σου τα γλωσσικά της περιβάλλοντα!Και είναι και πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα περισσότερα κακόγουστα κτίρια είναι απ' τις δεκαετίες του 50, 60, 70, και λίγο από 80. Τα παλιότερα ήταν συνήθως χτισμένα με μεράκι και κάποια αισθητική που την βλέπουμε σήμερα στα διατηρητέα. Μετά το 90 η κατάσταση σαφώς βελτιώθηκε, χωρίς να έχουν γίνει άλματα. Οι λόγοι της κακογουστιάς ήταν πολλοί, ο κυριότερος όμως πιστεύω ότι ήταν το οικονομικό. Τις συγκεκριμένες δεκαετίες ο κόσμος κοιτούσε ν' αποκτήσει μία στέγη, σύγχρονη για την εποχή, με καλοριφέρ, ασανσέρ, κλπ, κλπ. Δεν τους ενδιέφερε και τόσο η αισθητική γιατί δεν είχαν την πολυτέλεια για παραπάνω έξοδα. Ίσως μας φαίνεται περίεργο τώρα, όπως περίεργες μας φαίνονται και οι ιστορίες που ακούμε για παραθαλάσσια οικόπεδα που τους μοίραζαν κι αυτοί προτιμούσαν τα χωράφια στον κάμπο, γιατί αυτά θα τους εξασφάλιζαν εισόδημα. Για πάμφθηνα οικόπεδα σε περιοχές όπως τα Κωνσταντινουπολίτικα, το Πανόραμα, κλπ, που δεν τα προτιμούσε ο κόσμος γιατί ήταν μακριά απ' την πόλη! Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι λόγοι για την αισθητική των κτιρίων, έχουν πάντα σχέση με την εποχή, με την αισθητική των ανθρώπων και με τους νόμους. Θέλω να πιστεύω όμως ότι ο βασικότερος ήταν το οικονομικό, και όχι η κακογουστιά μας σαν λαός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ναι αλλά επιμένω!Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο το αποτέλεσμα μετράει! Και εν πάση περιπτώσει, Ο,ΤΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ, ΔΕ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΔΕ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ!
    Το θέμα είναι ότι δεν περπατάς στο κέντρο με το στόμα ανοιχτό, όπως στο Παρίσι, τη Βαρκελώνη ή τη Βουδαπέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όταν μιλάω για πρόβλημα των επι-γήινων, προφανώς και δε διαφωνώ μαζί σου.Υποπτεύομαι ότι δεν"επιασες"το σχόλιο.(Δικαιολογημένη.Η ώρα είναι περασμένη).Κυριολεκτώ συγκρίνοντας αυτά που βλέπω στον κόσμο γύρω μας με αυτά που μου φαίνονται πιο γουστόζικα σε άλλους κόσμους,στον ουρανό και στις υποθετικές πόλεις των εξωγήινων.Άρα προς τι η δική σου ένσταση???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Sabrina my angel,
    για ποιά αισθητική μιλάς; Ο Νεοέλληνας κατάφερε μέσα σε λίγες δεκαετίες να εξαφανίσει όλα τα προτερήματα της φυλής μας και να αναδείξει τα ελαττώματά της. Ο εξυπνάκιας αντικατέστησε τον έξυπνο. Το λαμόγιο εξαφάνισε τον τίμιο. Ο φθονερός και ο ζηλιάρης έκανε πέρα τον μεγαλόκαρδο. Η αναισθησία βασιλεύει παντού εις βάρος του φιλότιμου. Ο καθένας κάνει ό,τι γουστάρει χωρίς να υπολογίζει τίποτε και κανέναν. Ο υπεύθυνος πολίτης που θα κάνει κάποια επώνυμη καταγγελία θεωρείται ρουφιάνος. Ολα είναι θέμα παιδείας. Πρέπει να ξεκινήσουμε από τον εαυτό μας και κυρίως από τα παιδιά μας. Για να φτάσουμε επιτέλους στο σημείο όταν κάνουμε παρατήρηση σε κάποιον που πέταξε ένα σκουπίδι να μη γυρνάει να μας λέει:
    - Του... Δήμου είσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μάλλον θα συμφωνησω με τον/την salonica get green μερικως..Οι γνωσεις που απεκτησα στην ιστορια ειναι ακομα νωπες ,πρόσφατες και οπως ακριβως τις θελει το υπουργειο παιδειας μεσα στο βιβλιο της ιστοριας κατευθυνσης της γ λυκειου.Αυτο ομως δεν με εμποδιζει απο αυτα τα λιγα να καταλαβω λιγα περισσοτερα..Η χωρα μας δοκιμαστηκε απο απανωτες πολεμικες αναμετρησεις..και ενω στις αρχες του 20ου αιωνα αρχισε η επανακαμψη πτου και απτην αρχη με τους βαλκανικους ,την μικρασιατικη καταστροφη (βλ. ΕΑΠ) τους παγκοσμιους και τους εμφυλιους..οι περιοχες τα σπιτια οι παραδοσεις επομενως αλλοιωθηκαν..οποτε προφανως η πολυτελεια δεν ηταν προνομιο του απλου κοσμου..απο την μια λοιπον η ελλαδα προσπαθουσε να αναγεννηθει απο τις σταχτες της και απο την αλλη οι υπολοιπες μεγαλες δυναμεις «εχτιζαν» συγχρονο πολιτισμο!και μεσα στον κοινωνικο αναβρασμο και την παγκοσμιοποιηση που ακολουθησε μια ολοκληρη χωρα αρχισε να «τρεχει» για να προλαβει τις νεες τασεις της μοδας ετοιμοπαραδοτες απο το εξωτερικο!Η ΚΡΙΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ειναι νομιζω δεδομενη στην Ελλαδα σημερα...ενα ειδος ομως κομπλεξ κατωτεροτητας μας οδηγησε εκει ..προτιμησαμε το ξενο και σνομπαραμε το ντοπιο..επαναπαυτηκαμε σε χοντροκομενες πολυθρονες εισαγωγης (και καλα μοδατες) και απαρνηθηκαμε τις ριζες μας!και που οδηγηθηκαμε ..?!στα γκριζα αστικα κεντρα..πεσαμε λοιπον θυμα της χαμηλης μας αυτοεκτιμησης και φτασαμε στην απροσδιοριστη ακαλαισθησια την οποια τοσο επακριβώς περιεγραψε η Κωνσταντινα.!καποιοι θα πουν οτι η ομορφια είναι υποκειμενικη..σαφως και είναι θα απαντησω,αλλα οσο υποκειμενικη κι αν είναι σταματα εκει που αρχιζει η ασχημια!!!



    εγω παντως στο προσεχες μπαλκονι μου θα βαλω λουλουδια και θα κανω οτι μπορω για να το ομορφυνω και ειμαι σιγουρη οτι και ο γειτονας μου θα ζηλεψει ;))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μετά μου λες δεν έγραψες καλά στην έκθεση!!!!:Ρ
    Πολύ ωραία και σφαιρική η απάντησή σου, φοβάμαι όμως πως ο Έλληνας μια φορά ευθύνη και παραδοχή για τις ασυλλόγιστες πράξεις του δεν μπορεί να πάρει!!!Ας φτιάξει λοιπόν την αυτοεκτίμησή του πριν φυτέψει τις γλάστρες στο μπαλκόνι του...μετά φταίω εγώ που γίνομαι κουραστική με το "τα πάντα είναι θέμα παιδείας"...?

    ΥΓ: τυχερός όποιος θα σ' έχει γειτόνισσα (από όλες τις πλευρές :Ρ :Ρ :Ρ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. θα συμφωνήσω και θα το παραδεχτώ οτι γενικα δεν εχουμε παιδεία..Αλλά αρκετα μας κατηγορησαμε ως λαος..γιατι πιστεύω πως σιγουρα δεν ειμαστε ολοι ετσι και πως ηδη η κοινωνια μετα την αποικοδομηση της θα βγει πιο δυνατη..Γεματη αισιοδοξια θα πω οτι μαλλον το παθημα της ολικης κρισης που βιωνουμε ισως γινει μαθημα!!

    *ευχαριστω και για το κολακευτικο σχολιο :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή