Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Το Like…εικονίζειν (action) εστί ...


ΚΕΦΑΛΑΙΟ  1ο: «Διάγνωσις εστί...»
Επεισόδιο 1ο: «Ο δάσκαλος»
Τους έδινε τα πάντα. Ό,τι είχε και ό,τι δεν του μάθανε. Σχεδίαζε μέσα από εγκυκλίους αλλά και κατά το δοκούν. Έκανε ένα μάθημα αλλιώτικο, διάφορο κι όχι αδιάφορο, συναρπαστικό. Για τον ίδιο αλλά και για τα παιδιά. Έξω από τις συνήθειες τις κλασικές, τους πίνακες, τα κονσερβοποιημένα βιβλία. Τους δίδασκε μέσα από την τέχνη τι είναι τέχνη, μέσα από το σκίτσο τι είναι αστείο και τι τραγικό, μέσα από το άλλο, το διαφορετικό, το ρηξικέλευθο για τη μέχρι τώρα κατάσταση, τι είναι νεωτερισμός στα δεδομένα και τι σεβασμός στα κεκτημένα. Στόχευε στο να κεντρίσει ενδιαφέροντα, να καταπλήξει τα πλήθη, να πάρει με το μέρος του μαθητές πολλούς, τους καλούς αλλά και τους κακούς. Επιστράτευε μεθόδους, πρότυπες, πρωτότυπες και μαθητοκεντρικές... οργάνωνε εκδρομές, έβγαζε λογύδρια διδακτικά, απέφευγε ωστόσο τη γλώσσα της αυθεντίας και γινόταν με τα μαθητούδια μαθητούδι... αλλά....

Επεισόδιο 2ο: «Οι μαθητές»
Τον αγαπούσανε πολλοί και πολύ, δεν υπήρχε καμία αμφιβολία! Βλέπανε τη διαφορά. Τον αναγνώριζαν ως μια ριζοσπαστική στη ζωή τους παρουσία. Με ενέργεια, διαύγεια και όρεξη πέρα από τα όρια της λογικής (αν υπάρχει) του δημοσίου. Ωστόσο οι μαθητές είναι μαθητές, το σχολείο είναι σχολείο και ο δάσκαλος δεν παύει να είναι δάσκαλος κι όσο νεωτεριστής κι αν είναι, δεν αποτελούσε γι’ αυτούς παρά ένα «νεωτεριστή δάσκαλο». Αλλά δάσκαλο! Στην αρχή τον υποδέχονταν με ενθουσιασμό. Επιδοκίμαζαν όλες του τις κινήσεις. Άκουγαν με προσοχή τα λόγια του. Μετείχαν σε όλα του τα εγχειρήματα. Αργότερα όμως, όπως ήταν φυσικό, ξεσκαρτάρισαν τα χλωρά από τα ξερά. Πάνε κι οι νεωτερισμοί, πάνε και οι μοντέρνες μέθοδοι και τα σύγχρονα εποπτικά μέσα που θα κέντριζαν τα ενδιαφέροντα τους. Βρούβες! Άλλωστε...

Επεισόδιο 3ο: «Τα γραπτά»
Εν αρχή ην ο λόγος. Εν συνεχεία η γραφή. Τα ιδεογράμματα, η σφηνοειδής, η ιερογλυφική, η φοινικική, η φωνητική, η ιστορική... Κι ύστερα ήρθανε τα sms και η ηλεκτρονική.... Τα φωνήεντα γίνανε περιττά, όπως και στη μυκηναϊκή. Τότε! Ο λόγος πρέπει να είναι οικονομικός, σύντομος, να στριμώχνεται σε ένα msg... Κόβουμε τα περιττά, όπως τότε! Αφαιρούμε τα φωνήεντα, συγκόπτουμε τις λέξεις, συντομογραφούμε τις φράσεις, όπως τότε! Το σύνθημά μας: «Επιστροφή στις ρίζες» Στέλνουμε  φατσούλες, πατάμε  like...likelike…. Άλλωστε τι τα θέλεις τα πολλά λόγια που είναι φτώχια; Το λακωνίζειν ή Like…εικονίζειν εστί φιλοσοφείν!

Επεισόδιο 4ο: «Η εγκύκλιος»
Γιατί τα παιδιά να εκφράζουν γνώμη σήμερα? Είναι μπανάλ... Η άποψη δεν πουλάει. Οι αμνοί ακολουθούν, δεν παρακολουθούν:  ούτε τις εξελίξεις, ούτε την ιστορία, όπως γράφεται... έχουν φροντίσει άλλοι γι’ αυτήν. Και πού μαθαίνεται όλο αυτό? ...να είσαι δλδ σιωπηλός, να μη μιλάς, να μη διεκδικείς αυτό που σου ανήκει, να μη φέρνεις αντίρ-ρηση ούτε αντί-δραση? Μα, στις φωλιές της παιδείας...πού αλλού? Να ‘σαι σιωπηλός, άλαλος, άηχος..
Διδαδικτικοί στόχοι = μαθητές στόκοι: να συγχυστούν οι έννοιες, να παρανοήσουνε τους όρους και η σιωπή να μπερδευτεί με την άνευ όρων παράδοση, η ησυχία με τη μουγκαμάρα και τη χαζομάρα, η ηρεμία να δώσει τη θέση της στη βλακεία...
Ο δάσκαλος να λέει στο μαθητή: «Μη μιλάς. Μην εκφράζεσαι. Να είσαι ολιγομίλητος. Έτσι σε θέλουν εκεί έξω». Ασκήσεις ανάπτυξης, για τις εξαιρέσεις των μαθητών. Ασκήσεις κλειστού τύπου, κλειστού χώρου, περιορισμένου χρόνου για τη μάζα. Απάντα με ένα ΝΑΙ ή ΟΧΙ! Αντιστοίχισε! Πάτα Like.... Ποιος νοιάζεται για την εμπεριστατωμένη σου άποψη περί ρόλου των φιλοσόφων στον Πλάτωνα? Τα επιχειρήματα? Κάναμε την κηδεία τους εδώ και χρόνια. Η κοινωνία γυρίζει στις αρχέγονες καταβολές της. Όχι εκεί που «ο αγών λόγου» είχε γίνει πια το πιο δημοφιλές άθλημα αλλά εκεί όπου το μεγάλο ψάρι έτρωγε το μικρό. Έτσι γίνεται τώρα. Και είπαμε, μην το ξεχνάς: «Επιστροφή στις ρίζες». Όπως ο άνθρωπος των σπηλαίων. Το σπήλαιο της Αλταμίρας το θυμάσαι? Σχεδιάκια στους τοίχους του. Άναρθρος λόγος.  Επιστροφή στις ρίζες μας: ΟΥΓΚ!! Και οι σχολικές μήτρες το ξέρουν καλά πως τέτοιους πολίτες πρέπει να κυοφορούν: Λάκωνες. Όχι όμως ανυπότακτους Λεωνίδες αλλά υποτακτικούς αμνούς και μάλιστα εκουσίως. Όχι υπερήφανους για την ανδρεία τους αλλά απλούς αποδέκτες της δειλίας τους. Πάτα Like....

Επεισόδιο 5ο: Κι ύστερα ήρθαν οι γλωσσολόγοι διδάσκοντας «Γλώσσα εστί...»
...τα επίπεδα λόγου που είναι πολλά, τα ύφη της γλώσσας που είναι περισσότερα, οι περιστάσεις επικοινωνίας που είναι πάμπολλες: δεν μας ενοχλούν οι νέοι με τον τρόπο που εκφράζονται, αρκεί να διαχωρίζουν τις περιστάσεις!
«Ερώτησις εστί...»
...τις διαχωρίζουν όμως? Για να  γνωρίζει κανείς τις περιστάσεις πρέπει να τις διδαχτεί. Για να τις διδαχτεί, πρέπει κάποιος να του τις διδάξει. Για να του τις διδάξει κάποιος, πρέπει αυτός ο κάποιος να τις γνωρίζει. Για να τις γνωρίζει αυτός ο κάποιος, κάποιος άλλος πρέπει να του τις έχει μάθει....κ.ό.κ. Κάπου υπάρχει κενό. Κάποτε έσπασε ένας κρίκος στην τροφική αλυσίδα της γνώσης. Κάποια γενιά φρόντισε να ταΐσει την επόμενη άγνοια και να την ποτίσει με το νερό της λήθης. Όμως άλλο λήθη κι άλλο ηλίθιος! Και φρόντισε  να την οδηγήσει μέσα από Υπουργεία Δια Βίου Μάθησης στη «δια βίου αμάθεια». Κάποιος, κάπου, κάποτε κάτι δεν έκανε σωστά και την πληρώνουν γενιές... και το αντεπιχείρημα βαφτίζει τον ξεπεσμό εξέλιξη, ανάγει την πτώση στον γκρεμό σε πρόοδο... έννοιες κουβάρια, έγνοιες κουφάρια!


ΚΕΦΑΛΑΙΟ  2ο: Βιβλιοπωλείο «Γνώσις εστί...»
-Μήπως έχετε τις ποιητικές συλλογές του Ελύτη;
-Ρωτήστε τη νεαρή υπάλληλο στο βάθος. Είναι καινούργια, τώρα τελείωσε το σχολείο, θα σας βοηθήσει!
-Εσάς να ρωτήσω για τον Ελύτη;
-Πείτε μου! Σας ακούω!
- Έχετε τις ποιητικές συλλογές του Ελύτη; Θέλω το «Άξιον εστί»
-Ελύτη; (με απορία σαν να τον άκουγε για πρώτη φορά). Όχι, αλλά μπορούμε να το παραγγείλουμε. Μισό λεπτό να το γράψω...
(παίρνει χαρτί και μολύβι και ξεκινάει να σημειώνει)
-...Ελήτης είπατε;
-(με γουρλωμένα μάτια) ΜΜΜάλιστα
-και είπατε action….????
-εστί
-Action esti?
-(με πιο γουρλωμένα μάτια, η αντίδραση του πελάτη) Μμμμμ....Ναι! Όπως λένε «Δράση είναι...»


ΚΕΦΑΛΑΙΟ  3ο: Επίλογος  «Απόγνωσις εστί...»

-Για τον διδάσκαλο
...να αναρωτιέται αν η γνώση πουλιέται, χαρίζεται, καλλιεργείται, μεταλαμπαδεύεται, διδάσκεται, κατακτιέται, εμφυτεύεται!
...να καταστρώνει σχέδια μαθημάτων μέσα από σύγχρονες μεθόδους αλλά να αισθάνεται ότι έχει απέναντί του να αντιμετωπίσει σκουριασμένες διαθέσεις.
...να μετέρχεται όλα τα μέσα τα οποία δεν του χαρίζονται από τα δεδομένα που του επιτρέπουν να έχει, ξεπερνώντας τις προσωπικές του αντοχές

-Και για τον «άλλον» δάσκαλο....
....να αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις του λόγω παρωχημένων γνώσεων, διαθέσεων, μέσων και κακών κινήτρων
...να αντιλαμβάνεται κάθε τόσο ότι διάλεξε «λάθος» επάγγελμα με  υπερβολικές απαιτήσεις αλλά να μην παραδέχεται ότι το κριτήριο επιλογής του ήταν το αραλίκι του Σαββ/κου, του καλοκαιριού και το χριστουγεννοπασχαλιάτικο το οποίο κατέστησε τώρα και καθημερινό!

-Για το μαθητή
...να αναρωτιέται και με τίποτε να μην μπορεί να κατανοήσει πού θα του χρησιμεύσουν όλες αυτές οι στείρες γνώσεις πέρα από τα διαγωνίσματα που γράφει στο σχολείο
...να προσπαθεί να μαντέψει τι «θα πέσει» στις πανελλήνιες, το μεγαλύτερο σκόπελο που εφηύρε ποτέ η Ελλάδα στα όνειρα και τους ορίζοντες ενός παιδιού
...να αποστηθίζει και να μισεί ταυτόχρονα αυτό που ευθύνεται για την ανώτερη πραγμάτωση της ανθρώπινης φύσης του, την παιδεία

-Και για τον «άλλον» μαθητή
...να αντιλαμβάνεται πως η πνευματική εργασία είναι κάτι που δικαιούνται να κάνουν όλοι αλλά δεν είναι κάτι για το οποίο είναι εκ φύσεως προορισμένοι όλοι
...να πέφτει σε κατάθλιψη όταν τον περιγελούν οι λοιποί θεωρώντας τον ντουβάρι, γιατί μόνο τον Αντίλαλο μπορεί να παριστάνει μέσα στην τάξη
...να ψάχνει εναλλακτικές στην εκπαίδευσή του για στροφή σε χειρονακτικά επαγγέλματα, σ’ εκείνα όπου η δουλειά καθιστά τον εργαζόμενο Άνακτα των Χειρών, αλλά να αντιμετωπίζει το ρατσισμό της κοινωνίας του που τον θέλει μοναχά γραβατοφορεμένο στέλεχος επιχειρήσεων και της παιδείας του που δεν του δίνει ευκαιρία για τεχνική εκπαίδευση
...να ΜΗΝ ΕΚΤΙΜΑΕΙ καθόλου τις απεγνωσμένες προσπάθειες του δασκάλου να του κεντρίσει το ενδιαφέρον του επιστρατεύοντας όποιο μέσο, ακόμη και το πιο μοντέρνο, κι αυτό γιατί κανείς δεν το δίδαξε τι σημαίνει «ΕΚΤΙΜΑΩ», κανείς δεν του έμαθε τι σημαίνει «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ»
...να ζητάει ο δάσκαλος τη γνώμη του ποντάροντας στην καλλιέργεια της δημοκρατίας κι αυτός απλά να πατάει Likelikelike!!!

-Όλο το παραπάνω Παιδεία εστί...
-No, thank you. I don’t like…

57 σχόλια:

  1. Πολλά σύντομα επειδόδια που είναι ΟΛΑ για ΟΛΑ αληθινά..και καταδεικνύουν το χάλι της παιδείας μας.Πραγματικά δεν ξέρω ποιος φταίει. Ή μάλλον δεν ξέρω ποιος δεν φταίει. Έχουνε όλοι μερίδιο ευθύνης. Κι οι δάσκαλοι που δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, κι οι μαθητές που αδιαφορούν απέναντι στο δάσκαλο όταν εκείνος προσπαθεί κι οι γονείς που δεν έχουν μάθει στα παιδιά τους να σέβονται και να εκτιμούν....
    μετά αναζητούμε πού οφείλεται η λεξιπενία τους...κι ανα αρχίσεις και μιλάς για εκθέσεις και ασκήσεις ανάπτυξης φίλη μου, γίνεσαι και γραφικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το περίμενα!Προβλέψιμος ήσουνα!:Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι ωραία που τα γράφεις! Αλλά απο που να ξεκινήσεις και που να σταματήσεις καλή μου! Κρίμα τόσα νέα παιδιά και απο παιδεία... Δεν ευθύνονται τα ίδια. Κάποιοι τα μεγαλώνουν και κάποιοι τα εκπαιδεύουν. Οπως όμως κι αυτούς κάποιοι τους μεγάλωσαν και τους εκπαίδευσαν. Το γνωστό "μπές στο δημόσιο να βολευτείς" το άκουγαν πολλές γενιές μέχρι σήμερα. Τυχεροί όσοι άκουγαν το παίξε,γέλα,μορφώσου,προσπάθησε,δεν πειράζει αν αποτύχεις,θα τα καταφέρεις. Καθηγητής της κόρης μου στο πανεπιστήμιο τους μάλωσε γιατί τα μαθαίνουν όλα παπαγαλία! Σαν να ήταν αυτός έξω απο το σύστημα και να ευθύνονται οι φοιτητές. Κι όταν η μικρή μου ζήτησε απο καθηγητή να κάνουν ένα αφιέρωμα στον Ελύτη την εβδομάδα της ποίησης εκείνος είπε γλυκά " σ αρέσει βρε ο Ελύτης! μπράβο! " κι ήρεμα χωρίς τίποτα κύλησε η μέρα. Κι απ την άλλη μαμάδες έξαλες ζητάνε το λόγο απο καθηγητές γιατί έβαλαν 17 στο καμάρι τους. Χωρίς να εξετάζουν αν το παιδί έμαθε,αγαπάει, κατέχει αυτό που του διδάσκουν. Είμαι περίεργη θ αλλάξει ποτέ αυτό! Μακάρι να ζούμε να το δούμε! Όπως βλέπουμε τα like που ακόμα δεν έχω καταλάβει σε τι εξυπηρετούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν γράφω Ευγενεία μου. Θίγω. Οσο και να το αναλύσεις, η αναλυσή σου δε θα μπορεί να φαντάζει απλά ακροθιγής σε αυτό το θέμα. Άνοιξα ένα θέμα που από ό,τι βλέπω έχει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από όλα σε αυτό το μπλογκ!Κι όμως κανείς δεν τολμά ακόμη να μιλήσει!Γιατί άραγε; Επειδή ό,τι κι αν πει είναι λίγο;
    Όσο για τα περιστατικά που αναφέρεις με τις δυο σου κόρες, πρέπει να ξέρεις ότι πάντα θαύμαζα περιπτώσεις σαν και τη δική σου. Το θέμα όμως είναι ότι μία τέτοια κατάσταση θα έπρεπε να ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση...να τις χαίρεσαι και τις δύο.Ανταμείβουν τους κόπους σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Η συνταγή όμως δεν είναι και τόσο δύσκολη. Αγάπη, φαντασία, σεβασμός στα δικαιώματά τους και υπευθυνότητα στις υποχρεώσεις τους. Ότι δίνεις παίρνεις. Και η χώρα αυτή έχει ακριβώς ότι έδωσε!
    Και αφού έτσι το θέλεις " τι ωραία που γράφεις αυτά που θέλεις να θίξεις" πλάκα σου κάνω! Μακάρι να υπήρχαν πολλές τέτοιες φωνές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι ναι...δεν είναι δύσκολο!Ξεχνάς τι λέει ο δάσκαλος?
    "Το απλό είναι δύσκολο"!!! Απ' τις σωστότερες κουβέντες που έχουν ακουστεί ποτέ!Αν ήταν αλλιώς, θα το κάναν όλοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Και η ανορθόγραφη εστί Me...που εγραψα το ονομα σου με -ει- (εκ παραδρομής φυσικά αντιλαμβάνεσαι!!!)χαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τι εννοείτε no thank you i dont like?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. like για το κείμενό σου, αλλά συνεχίζω να είμαι αισιόδοξος. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή. Και χρόνο. Προς το παρόν είμαστε δυο, είμαστε τρεις, αλλά σιγά σιγά θα γίνουμε χίλιοι δεκατρεις.
    Αντώνης Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αν δεν υπέγραφες θα νόμιζα πως είχα την τιμη να με επισκευθεί ο Μίκης Θεοδωράκης!
    Μαζί σου στην αισιοδοξία!Κατάλαβες ότι το πρώτο επεισόδιο είχε εσενα πρωταγωνιστη Αντώνη μου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. αυτό κι αν είναι like. Και με πολλά thanks!
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. επειδη οντως οτι και να πουμε ειναι λιγο..μια γνωστη μου,την εκτιμω αφανταστα,μου ειπε μου λεει και μου μαθαινει πως τελικα δεν φταει για ολα η εκπαιδευση..πως τα παραθυρα που καθε αωθρωπος εχει στον εγκεφαλο του,αν δεν αξιοποιηθουν γρηγορα κλεινουν μια για παντα..απο την στιγμη που το σχολειο ΤΟΥΣ , υποδεικνυει πως θα κανουν τι, οριοθετει , περιοριζει σε αυτο που θελει να διαβασει ο εξεταστης στις πανελληνιες αναζητατε τιποτα καλυτερο? η ορεξη για μαθηση εχει φυγει..βλεπουν το σχολειο ως το μεσο με το οποιο θα καταλαβουν μια θεση στο δημοσιο ουτως ωστε οταν μεγαλωσουν να εχουν χρηματα για να φτιαχνουν εξοχικα ,βιλες και τελος να μπουν στην πολιτικη οπου εκει βρισκεται το ΠΑΧΥ χρημα..σχολειο=βαθμους=αγχος (οχι για το πως θα μαθω για ολα τα θρησκευματα του κοσμου αλλα για το πως θα αποστηθισω τα παντα για να περασω στις πανελληνιες και να μπω στο δημοσιο κτλ κτλ κτλ)παρερμηνευουμε τους ορους..λιγοι οι μαθητες και οι καθηγητες..πολλοι οι αναγκασμενοι ''μαθητες και καθηγητες''..τα αιτια..ποιος τα ξερει..ειναι αλυσιδες..το αποτελεσμα γινεται αιτιο και παει λεγοντας..τι φταιει?φταιει το συστημα?δεν ξερω..ενα μπραβο στην πολυαγαπημενη μου (βιο)προσωπικοτητα που ΔΕΝ ΘΕΩΡΕΙ ΤΟ ΝΑ ΛΕΕΙ ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΤΗΣ,ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΧΕΙ,ΜΠΑΝΑΛ,που αφυπνιζει τους μαθητες..που ειναι πραγματικη καθηγητρια..και ενα συγνωμη απο εμενα.για την συνοχη που το σχολιο μου δεν εχει(μην φωναζετε φετος ξεκινησα φροντηστηριο στην εκθεση..τι να μου κανουν 2 ωρες την εβδομαδα στο σχολειο?το σχολειο φταιει..αν ηταν περισσοτερες θα ημουν καλυτερη).για την απουσια τονων ..ειμαι και εγω παιδι που επιθυμει να γυρισει στις ριζες του..που δεν ξερει ελληνικα αλλα greeklish..παω τωρα να πατησω ενα Like σε μια φιλη που που μολις ανακοινωσε με ποιον τα εφτιαξε στο fb..θα διαβασω πιο μετα μετα μετα για τους λογαριθμους μεσω των οποιων μπορω να μαθω να κανω αποσβεση..ΟΥΥΓΚ!!ελπιζω να καταλαβατε ποια ειμαι και τι εννοω..αν οχι..θα εχετε ολοκληρο το καλοκαιρι να με καταλαβετε! :)B.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. πιθανο θεμα συζητησης αυριο στις 4 το μεσημερι..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η γνωστή σου πολύ καλά σου λέει πως δε φταίει για όλα η εκπαίδευση αλλά πως ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ και δη προ-παιδείας (και όχι προπαίδειας 6*8=48 κλπ!!) που κουβαλάμε όλοι ανεξαιρέτως: παιδιά, γονείς, δάσκαλοι, υπουργοί και καθηγητές...αν δεν την έχεις, πολύ απλά η άμαξα δεν πάει παρακάτω...να μη σου πω γυρίζει πίσω. Θες στον προηγούμενο σταθμό της ιστορίας (αισιόδοξο σενάριο), θες της προϊστορίας (απαισιοδοξο: ΟΥΓΚ!). Το θέμα είναι να το καταλάβουν οι επιβαίνοντες και να κατέβουν να σπρώξουν όλοι μαζί και έστω και συρτά να πάει η άμαξα παρακάτω...γιατί όπως λέει κι ο φίλτατος Αντώνης "για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή"...Γι' αυτό καλή μου Β.Δ. πιστεύω πως για τις ανασφάλειές σου, ΟΣΟ ΑΣΥΜΦΟΡΟ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΚΙ ΟΣΟ ΓΡΑΦΙΚΗ ΚΙ ΑΝ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΜΑΙ θα επρεπε να διεκδικήσεις από το σχολείο σου πώς να σου μάθουν να είσαι καλή στην Έκθεση και να 'χεις τα καλοκαίρια σου ελεύθερα..άλλωστε γι' αυτό φτιάχτηκαν τα καλοκαίρια...για ξεκούραση...αύριο στις 4.00 λοιπόν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. με το σχολιο μου για την εκθεση τον εαυτο μου κατηγορουσα..ηταν μεγαλη ειρωνεια!!αλλο ενα διδαγμα:πιστεψε στην δυναμη της μοναδας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Για πoιο ακριβως σχολειο μιλαμε; Για ποια παιδεια ; Για ποια νοοτροπια;Για ποια Ελλαδα; Ναι για να γυρισει ο ηλιος θελει δουλεια πολυ και ναι συμφωνω με ολα οσα λες και λετε και επαυξανω και εγω και ενωνω τη φωνη μου μαζι σας στην επανασταση του καναπε. Ναι μη γελιωμαστε επαναστατες του καναπε ειμαστε ολοι μας που νομιζουμε πως κατι κανουμε με το να καυτηριαζουμε τα στραβα και τα αναποδα. Δεν μπορω να βγαλω χιουμορ σημερα οταν βλεπω πως η νεα γενια ειναι καταδικασμενη ηδη. Καλες οι απεργειες και οι διαμρτυριες αρκει να ξερουμε το γιατι. Δυτυχως ομως δεν εχουμε ιδεα. Η αλλαγη αρχιζει ατομικα και πολλοι ισως αρχιζουν να αλλαζουν. Στο ερωτημα ομως αν ειμαι αισιοδοξος η απαντηση ειναι ΟΧΙ! Δεν πιασαμε πατο ακομη οχι γιατι ειμαστε ακομα σε ελευθερη πτωση αλλα γιατι δεν εχουμε καταλαβει οτι πεσαμε και νομιζουμε πως το αλεξιπτωτο θα ανοιξει καποια στιγμη. Απλα ειμαστε σε κωμα και δεν εχουμε καταλαβει οτι το εργο τελειωσε. Να ζησουμε να μας θυμωμαστε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. like!Πραγματικά περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Φύσει και θέσει πολίτης.Φύσει και θέσει Δάσκάλα.Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεις αυτό που σε ρώτησα και που μου απάντησες την τελευταία φορά που συναντηθήκαμε.Το "δασκαλίκι"για σένα είναι ταυτότητα και όχι ρόλος...
    Μόνο μην ξεχνάς κάτι...Αν δεις το φως μια φορά,το έχεις δει για πάντα.Εκεί είναι το παιχνίδι.Το να μην ξαναγυρίσεις εσύ πίσω στη σπηλιά.Κι αν είναι να ξαναγυρίσεις,θα το κάνεις,για να πείσεις και κάποιους άλλους να σε ακολουθήσουν.Κι ένας να σε πιστέψει,αυτό είναι κέρδος.Γι αυτό παίξε στο δικό σου παιχνίδι.Όχι στο δικό τους.Μην τους αφήσεις να πιστέψουν ότι σε νίκησαν.Τη δουλειά τους και τη δουλειά σου.Είναι παγίδα.Μην τσιμπάς.Αυτός που θέλει να "σωθεί",θα "σωθεί".Κι αυτό δεν είναι εμπεριστατωμένη άποψη.Το βλέπω να συμβαίνει γύρω μου.Από Δάσκαλους στην Εκπαίδευση κι από Δάσκαλους στη Ζωή,που πέρασαν εξίσου δύσκολα ή και δυσκολότερα από τις τωρινές γενιές κι όμως.Το φως τους υπήρξε,υπάρχει και θα υπάρχει.Κι αυτοί που θέλουν να το δουν,αργά ή γρήγορα θα το δουν.
    Άλλωστε,όταν σπέρνεις τη γη,δεν μπορείς πάντα να είσαι σίγουρος ότι θα δεις τη γη να καρπίζει.Υπάρχουν και οι αστάθμητοι παράγοντες.Τι σημαίνει αυτό?Οτι θα πάψεις να σπέρνεις?Σκέψου τι χαρά θα πάρεις,όταν δεις έστω και μια φύτρα να σου λέει"ευχαριστώ"...
    Παιδεία και εκπαίδευση δεν πάνε απαραίτητα μαζί.Κι εσύ,ρε φιλενάδα,δεν έχεις μόνο το δεύτερο να μοιραστείς...
    Υ.Γ.ΑΠΊΣΤΕΥΤΗ Η ΣΤΙΧΟΜΥΘΊΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΥΤΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ ΑΘΗΝΑ V,......πρώτα θα σου πω ΔΗΜΟΣΙΩΣ να ζήσεις...και χρόνια πολλά, μεγάλη να γίνεις με άσπρα μαλλιά!!!!!!ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ σε σένα και να σε χαίρεται η μανούλα σου για όλη αυτήν την ποίηση που κάνεις.Είμαι η πρώτη που σου εύχομαι το ξέρω!!!
    Κατά δεύτερον, θέλω να σου πώ πως δυστυχώς δεν είμαι από τους τυχερούς που έχω να θυμάμαι πολλούς ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ στη ζωή μου. Στα δάχτυλα του ενός χεριού μοναχά και περισσεύουν κάμποσα.Το ξαναλέγω: ΔΥΣΤΥΧΩΣ!!Τους ΚΑΛΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ τους γνώρισα αργά στη ζωή μου και έξω από το σχολείο. Και τους ευγνωμονώ. Ακόμα μου μαθαίνουν. Και λυπούμαι λύπην μεγάλη που δε τους συνάντησα νωρίτερα μέσα στη σχολική πραγματικότητα να έχω να θυμάμαι πως το σχολείο για μένα ήτανε γιορτή.
    Η ιστορία με τον Ελύτη είναι πέρα για πέρα ΑΛΗΘΙΝΗ. Αφού δεν παράκουσε να πει ΑΛΗΤΗ...πάλι καλά(όχι πως δεν το κάνουνε!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Dr.Chris, να είσαι αισιόδοξος είναι η γνώμη μου!Ο καθείς κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του...και υπάρχουν άνθρωποι που το κάνουν. Πίστεψέ με!Ας μη γινόμαστε ισοπεδωτικοί και άδικοι μαζί τους. Ας κοιτάξουμε απλά να ακολουθήσουμε το δρόμο που χάραξαν και να τους αβγατίσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. E,ναι,λοιπόν!Είσαι η πρώτη που μου εύχεται και σ¨ευχαριστώ πολύ γι¨αυτό!Να με χαίρεστε και να σας χαίρομαι και να είμαστε όλοι καλά,για να επιθυμούμε και να απολαμβάνουμε ό,τι επιθυμούμε!
    Να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό για δύο λόγους.Πρώτον,γιατί η καλή σου Μοίρα ή Τύχη ή συγκυρία ή προσωπική επιλογή ή Θεός ή Θανάσης-που λέει και η φιλενάδα σου,καλή της ώρα-έφεραν στο δρόμο σου έστω κι ΕΝΑΝ από αυτούς τους ανθρώπους.Και δεύτερον,γιατί είχες τα μάτια σου ανοιχτά,για να τους δεις να περνάνε από δίπλα σου και να μην τους αφήσεις να φύγουν.Διπλή η χαρά.Και για σένα και για εκείνους!
    Υ.Γ.1 Θα πω στη μανούλα μου εκ μέρους σου να με χαίρεται για την πετριά μου,ε...για την ποίησή μου εννοώ!
    Υ.Γ.2 Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι ο ποιητής για πολλούς δεν είναι Αλήτης,γιατί εξαιτίας του τα δεκάρια στα διαγωνίσματα πέφταν σύννεφο ή Α-λύτης,γιατί απλά δεν μπόρεσαν ποτέ να λύσουν το μυστήριο του τι θέλει να πει ο ποιητής???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. η αλήθεια είναι πως ο δρόμος που είμαστε υποχρεωμένοι πλέον να ακολουθήσουμε είναι πέρα για πέρα δύσβατος...αυτό όμως δεν σημαίνει πωσ είναι καθαρά ένας μονόδρομος...όντως σήμερα η παιδεία έχει χάσει το νοημά της..και η εκπαίδευση είναι καταναγκαστική και μονότονη.. όμως για όλα αυτά ευθυνόμαστε και εμείς οι ίδιοι ως μαθητές...ναι το πιστεύω.. δεν είμαστε καθ' όλα καταδικασμένοι... είμαστε υπνοτισμένοι.. όμως τίποτα δεν έλαβε τέλος..η ιστορία είναι ένας κύκλος..ο τροχός γυρνά είτε αργά είτε γρήγορα..κάποια στιγμή ακόμη και το "ποίμνιο" αφυπνίζεται...δεν θέλω να φανώ ονειροπόλα ούτε ουτοπική... αλλα πιστεύω πως βρισκόμαστε στην αρχή του τέλους..ένα τέλος που όμως γεννά ένα ξεκίνημα.. γιατί ο δρόμος από τον πάτο δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο παρά ανοδικός..λοιπόν ναι.. είμαι αισιόδοξη. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @Αγγελικούλα Χρόνια Πολλά και σε σένα καλό μου (Όχι, μην ψάχνετε το εορτολόγιο! Τυγχάνει δυο φίλες αγαπητές να γεννήθηκαν την ίδια ημερο-μηνία-με λίγα χρόνια διαφορά!!;)). Μου αρέσει η αισιοδοξία σου.Αλίμονο αν δεν την είχαν και τα νέα παιδιά σαν και σένα που κάνει ό,τι περνάει απ' τα χέρια του γι' αυτό!
    *ΥΓ: τελικά το ψυγείο το επισκέφθηκα. Μην ξεχάσεις τα σοροπιαστά αύριο!!Μιαμ!Μιαμ!:Ρ:Ρ:Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΑΘηνα LIKE....LIKE...LIKE...!!!!
    Εσύ πολλή παρέα με Κλωσσο-λόγους κάνεις!Να την κόψεις!Σου κάνει κακό!
    Και τώρα που το σκέφτομαι αν ήτανε Α-λύτης, θα αλλάζανε οι θύτες και τα θύματα,τουτέστιν:
    οι μαθητές θα γράφανε (ή θα προσπαθούσανε να γράψουν) στα διαγωνίσματα "Τι θέλει να πει ο ποιητής" (κατά το δοκούν ΠΑΝΤΟΤΕ), επειδή όμως σε καμία περίπτωση δε θα γράφανε αυτό που πραγματικά είχε ο ποιητής στο μυαλό του (όπως ούτε και οι πιο δημοφιλείς ανα-λυτο-φελλό-λογοι δεν μπορούν να κάνουν), τα πράγματα θα αντιστρέφονταν και θα έψαχνε ο ποιητής να βρει ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ!!Και τότε ο γρίφος-σταυρόλεξο-Τανάσης (κατά τη φίλη μου!) δεν θα ήταν ούτε για τους πιο ΔΥΝΑΤΟΥΣ ΛΥΤΕΣ, Α-ΛΥΤΕΣ και φυσικά ΕΛΥΤΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αισιοδοξος ειμαι οσον αφορα την δικη μου ζωη!Για την κατασταση ομως που επικρατει στην παιδεια και στο μελλον της νεας γενειας ειμαι ρεαλιστης. Δεν ειπα πως δεν υπαρχουν σκεπτομενοι ανθρωποι και πως καποιοι δεν προσπαθουν. Ομως οταν σκεφτομαι την ανηψια μου που ειναι 14 χρονων και μου λεει πως δεν βλεπει να εχει μελλον μπροστα της δεν μπορω να χρυσωνω το χαπι και να λεω ¨Ελα μωρε εχει ο θεος¨Ο χρονος κυλαει και δεν σταματα. Οταν βλεπω φιλους και γνωστους μου να μην μπορουν να κανουν οικογενεια γιατι οικονομικα δεν βγαινουν δεν μπορω να ειμαι αισιοδοξος. Οταν βλεπω πως σε αυτη τη χωρα τιποτα δεν λειτουργει πως να ειμαι αισιοδοξος. Ενα καταραμενο αντικαπνιστικο νομο πηγαν να περασουν και πεσανε ολοι οι ελληναραδες να τους φανε. Κατα τα αλλα Ευρωπη και τριχες κατσαρες. Οταν η ανεργεια ειναι 15% επισημα χωρις να προσμετρουντε Φοιτητες και Στρατευμενοι δεν μπορω να ειμαι αισιοδοξος. Οταν την τελευταια φορα που μιλησα με την μητερα μου μου ειπε για την μερα που ηταν στο Σουπερ Μαρκετ και η Κυρια μπροστα της αναγκαστηκε να αφησει το κουτι με τα Μπισκοτα που ειχε για την κορη της γιατι δεν της εφταναν τα λιγα χρηματα που ειχε να τα πληρωσει δεν με εκανε να νοιωσω καμια αισιοδοξια. Απο τη φυση μου λοιπον και ισως λογο επαγγελματος βλεπω τα πραγματα με ρεαλισμο και οχι με φιλοσοφικη διαθεση. Αυτο ειναι το προβλημα αυτη ειναι η λυση. Δεν υπαρχει αλλος δρομος. Το ποιο ευκολο απο την θεση που ειμαι θα ηταν να ειμαι αισιοδοξος και να λεω ΅Τι κριμα, καντε κουραγιο και ολα θα πανε καλυτερα στο μελλον¨ Και το ερωτημα μου ειναι μιλαμε για μια καλυτερη ζωη και ενα μελλον για τους νεους η απλα για επιβιωση; Γιατι οπως εχει η κατασταση μιλαμε για απλη επιβιωση.Καλα κανεις και εισαι αισιοδοξη και ετσι πρεπει γιατι αμα χαθει η ελπιδα χανονται τα παντα. Οταν ομως η πραγματικοτητα ειναι αυτη που βιωνει ο μεσος Ελληνας τοτε συγνωμη αλλα εγω παραμενω απαισιοδοξος επι του παροντος.

    ΑΘηνα χρονια σου πολλα και να εισαι παντα καλα. Καθε σου επιθυμια ειναι η ευχη μου για σενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλημέρα! ΑθηνάV σου εύχομαι Χρόνια Πολλά!!!! σαν την ελιά, τον πεύκο και την καστανιά να ζήσεις χίλια χρόνια!!!!!!!

    Αγαπημένε μου φίλε Dr Chris σήμερα μιλάμε για την εκπαίδευση, την παιδεία, το δάσκαλο, το σχολείο, την επαφή των παιδιών με το δάσκαλο, με το σχολείο, με τους συμμαθητές, την στείρα ή όχι μόρφωση που λαμβάνουν από αυτό... Το ότι το μέλλον είναι ζοφερό λίγο πολύ το γνωρίζουμε όλοι μας.. Το πόσο τυχεροί είναι οι άνθρωποι που είχαν, έχουν τη δυνατότητα να φύγουν από τη χώρα επίσης λίγο πολύ το γνωρίζουμε.. Όσο για το μέλλον της χώρας και της νέας γενιάς θα πρέπει να έχουμε πολλή υπομονή, επιμονή και κουράγιο για να δούμε πού θα οδηγήσει.. γιατί κάπου θα οδηγήσει και όχι απαραίτητα στην καταστροφή.

    Έχουμε σκεφτεί ότι πολλές φορές ο δάσκαλος πρέπει να "εκτελεί" μέσα σε μια τάξη σύμφωνα με αυτά που του επιβάλλει το εκπαιδευτικό σύστημα??? Ο μαθητής από την άλλη μεριά να αποστηθίζει γνώσεις χωρίς ενδιαφέρον???
    Γνωρίζω πολλούς δασκάλους που θα ήθελαν διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης..αλλά δεν το έχουν. Θα ήθελαν τους μαθητές και τις οικογένειές τους στο πλάι τους και όχι απέναντί τους.. Αλλά ούτε κι αυτό το έχουν.. Οι λόγοι πολλοί... Οι άνθρωποι έχουν μάθει να κρίνουν και να επικρίνουν...
    (Το σχόλιο της Ευγενίας παρουσιάζει ακριβώς το τι συμβαίνει)
    Από την άλλη μεριά είναι συγκινητικό να ακούς μετά από πολλά πολλά χρόνια στο δρόμο "καλημέρα κυρία" από κάποιον που όταν γυρίσεις να τον δεις δεν σου θυμίζει κάτι μέχρι να σου πει πότε τον είχες μαθητή. Σ΄αυτό το νέο άτομο πέρασες από δίπλα του και σίγουρα τον "ακούμπησες" ... Quale vittoria!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ήμουν έγκυος όταν άκουσα πρώτη φορά γι αυτά τα παράθυρα του εγκεφάλου που αναφέρει μια ανώνυμη στο σχόλιό της. Παιδοψυχολόγος έλεγε ότι δημιουργούνται μέχρι τα 4 έτη του παιδιού και ολοκληρώνονται ως τα 7. Απο κεί και πέρα εφόσον είναι ανοιχτά ο κάθε δάσκαλος ή καθηγητής βάζει το λιθαράκι του σε κάθε μονοπάτι. Σήμερα τον ρόλο των γονέων τον έχουν αναλάβει οι γιαγιάδες, οι παιδικοι σταθμοί και η τηλεόραση. Γνωστοί οι λόγοι.Παρόλα αυτά τα παιδιά είναι πολύ πιο έξυπνα λόγω των πολλών ερεθισμάτων. Μάλλον πρέπει να προσαρμοστεί η εκπαίδευση σ αυτή τη νέα πραγματικότητα και όχι τα παιδιά. Νομίζω πως πρέπει να τους δίνουμε τις γνώσεις έτσι όπως αυτά θέλουν και μπορούν να τις παίρνουν και όχι όπως εμείς μάθαμε να τις διδάσκουμε. Φτάνει τόση ταλαιπώρια για μαθητές, γονεις κι εκπαιδευτικούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @Σύλβα μου νομίζω πως μόνο ένας εκπαιδευτικός θα μπορούσε να σε καταλάβει για το συναίσθημα που προκύπτει λόγω "αναγνώρισης"...

    @Ευγενία μου Γεια στο στόμα σου..κι εγώ από τότε που το έμαθα "περί παραθύρων" από έναν ΠΟΛΥ ΣΠΟΥΔΑΙΟ Δ-Α-Σ-Κ-Α-Λ-Ο στη ζωή μου, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να το λέω....
    Μερικά παράθυρα αν κλείσουν, ΓΕΙΑ ΣΑΣ!Γιατί στην αρχή υπάρχει το παρκάρισμα με τη δικαιολογία ότι τα παιδιά είναι μικρά και δεν καταλαβαίνουν πολλά!!!!ΜΕΓΑ ΣΦΑΛΜΑ!Και ψάχνουμε στα 15 τους να δούμε τι φταίει και γιατί δεν ακούν, δε μας ακούν, δε μας υπακούν, δε δουλεύουν και δεν είναι εντάξει στις υποχρεώσεις τους...μα αφού δεν το έκαναν ΠΟΤΕ μέχρι τα 15!Τα ανάλογα παράθυρα έκλεισαν και μεις ψάχνουμε "Τις πταίει?"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά…
    Σας εύχομαι ν’ ανθίζει η ζωή σας γύρω από τα δικά σας όνειρα!!!
    Ευγενία, όταν πήγα να πάρω την κόρη από τον κρατικό παιδικό σταθμό είδα μια βρεφονηπιοκόμο να έχει τα δύο της πόδια επάνω στο γραφείο και να λέει στην άλλη: μωρή φέρε μου το Φραπέ. Αμέσως πήγα στη Διευθύντρια και μετέφερα το όλο σκηνικό.
    Η Διευθύντρια μου είπε πως δεν είχε παρατηρήσει ανάρμοστες συμπεριφορές στον χώρο της, φυσικά.
    Αλλά, όπως σας βλέπω καλοντυμένη και καλοβαλμένη δεν έχετε κανέναν λόγο να μου πείτε ψέματα και να δημιουργηθεί φασαρία.
    Καλοντυμένη λέω έξαλλη εγώ … Δηλαδή εάν ερχόταν κάποια άλλη γυναίκα με ρούχα της δουλειάς, σκονισμένη από χνούδια, δε θα προσεγγίζατε το πρόβλημα με την ίδια βαρύτητα? Για ποια παιδεία μιλάμε τελικά? ……
    Μετά από χρόνια ένα άλλο γεγονός (σε ιδιωτικό δημοτικό σχολείο).
    Η κόρη μου είχε σε φωτοτυπία να λύσει ασκήσεις (με πράξη τη διαίρεση).
    Μου είπε πως ο δάσκαλος τους μοίρασε τις φωτοτυπίες αλλά το μάθημα δεν έδινε, δε το διδαχτήκαν.
    Μετά από διάφορα τηλέφωνα σε μαμάδες επισφραγίστηκε πως τελικά δεν έκανε το μάθημα.
    Τηλεφωνώ το δάσκαλο και μου λέει: πως πολλές μητέρες τον κάλεσαν για το ίδιο θέμα.
    Το θέμα όμως ποιό είναι του είπα: όχι για το αν διδάξατε τη διαίρεση, αλλά από τη στιγμή που εγώ τσέκαρα την κόρη μου τηλεφωνικώς με σας και με τις υπόλοιπες μητέρες, αμφισβήτησα την κόρη μου αν μου λέει αλήθεια ή ψέματα?
    Κανένας γονέας δε μου το έθεσε έτσι, μου είπε.
    Αρκεί που διδάχτηκα εγώ του είπα… Διδάχτηκα και εγώ, σας ευχαριστώ!!!
    Μέσα σε λίγα λεπτά συνειδητοποιώ πως με αυτή την κίνηση καταστρέφω ότι πάω να χτίσω. Γιατί όταν λέμε στα παιδιά μας ότι υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη έρχεται μια τέτοια στιγμή που καταστρέφονται όλα και απογοητεύουμε τα παιδιά μας με τις πράξεις μας.
    Μέσα από τις πράξεις μας και το έργο μας διδάσκονται τα παιδιά.
    Γιατί θεωρία χωρίς πράξη = ανύπαρκτη……

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Κωνσταντίνα μαυ ειλικρινά είναι πρώτη φορά στη ζωή μου που γράφω τόσο πολύ σε διαδικτυακό μέσο. Η παιδεία μάλλον μας πονάει όλους πολύ. Αγαπητή καλοντυμένη και σικάτη Σοφία μάλλον αν γράψουμε όλες οι μαμάδες περιστατικά που μας έτυχαν δεν θα μας φτάσει η βδομάδα μέχρι το επόμενο θέμα της Κωνσταντίνας. Το ίδιο φαντάζομαι και όλοι οι δάσκαλοι για τους απίθανους γονείς που συναντάνε καθημερινά. Ειλικρινά και μόνο που συνειδητοποίησες τι έκανες είναι αρκετό. Ξέρεις πόσοι θα έλεγαν " πολύ καλά έκανα"! ΄Οσο για την εμπιστοσύνη εγώ προσωπικά το έχω αλλάξει και το λέω « δικαίωμα στο λάθος» γιατί είναι σίγουρο ότι κι εγώ και τα παιδιά μου κάποια στιγμή θα είμαστε αναληθείς σ αυτά που λέμε ή κάνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Κι επειδή έχω δικαίωμα στο λάθος η Ευγενία είμαι που πάλι δεν έβαλα τ όνομά μου... Θα το μάθω που θα πάει!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ελευθερία στο λάθος.
    Όταν σε αφαιρούν το δικαίωμα στο λάθος, σου αφαιρούν το δικαίωμα του ρίσκου, του αγώνα ...
    Το να σε κάνουν να τρέμεις τα λάθη σου είναι βαθιά δραστικός τρόμος γιατί σε βάζει να φοβάσαι τον ίδιο τον εαυτό σου.
    Μεγαλύτερη αγάπη, ευσπλαχνία έχουν οι άνθρωποι όχι μονάχα για τα προσόντα & τις επιτυχίες τους αλλά και για τις αδυναμίες & τα λάθη τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Το λάθος που παρεμπιπτόντως στην εκπαίδευση ΛΙΘΟΒΟΛΕΙΤΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ (ΣΟΦΙΑ)7 Απριλίου 2011 στις 4:32 μ.μ.

    I DON'T LIKE.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλημερα Συλβα. Ναι καταλαβα οτι το θεμα μας ειναι η παιδεια και το σχολειο. Απλα αφησα στην ακρη τα ευκολος εννοουμενα και το πηγα λιγο πιο περα. Φυσικα υπαρχουν καλοι και κακοι δασκαλοι και φυσικα υπαρχουν αυτοι που εχουν το μερακι να διδαξουν και να κανουν την διαφορα. Εγω απλα λεω πως η παιδεια χρειαζετε υποδομες για τον δασκαλο και τον μαθητη ωστε να μπορουν και οι δυο να αποδωσουν τα μεγιστα. Σε μια πολιτεια που παραπεει λοιπον ειναι δυσκολο να βρεθουν αυτες οι υποδομες. Λες πως κατι θα αλλαξει στο μελλον και ευχομαι να εχεις δικαιο. Για της μερες ,τους μηνες και τα χρονια που χανονται ομως τι γινετε; Οπως ειπα ο χρονος τρεχει και αλλη μια γενια ειναι ηδη καταδικασμενη. Πως θα αλλαξει λοιπον τον κοσμο αυτη η γενια; Καταλαβαινεις οτι ετσι μπαινουμε σε εναν φαυλο κυκλο. Η κατασταση στη χωρα μας δεν εχει να κανει με την αναβαθμιση του επιπεδου αλλα με την επιβιωση. Και τελειωνοντας ναι και παλι ακομα και ενας να δει το φως και να σωθει ειναι καλο και καλυτερο απο το τιποτα συμφωνω με ολα οσα ειπατε. Η αλλαγη θελει χρονο και δουλεια πολυ ,μαζι σας και σε αυτο. Το μονο μου ερωτημα ειναι μιλαμε για την ταξη του 2020 η για την ταξη του 2312 που επιτελους θα δουμε καλυτερες μερες; Αnyway αν με γνωριζες θα καταλαβαινες καλυτερα τον τροπο που σκεφτομαι και πως βλεπω τα πραγματα πιο πολυ απο την πρακτικη τους πλευρα παρα την ρομαντικη.ΔΡΑΣΗ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ, ΠΡΟΒΛΗΜΑ-ΛΥΣΗ,ΝΟΣΟΣ-ΘΕΡΑΠΕΙΑ.Και για να το ελαφρυνω λιγο, με μια παιδεια στην Εντατικη προτιμω την επειγουσα χειρουργικη επεμβαση παρα το ευχελαιο του Παπα!:):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Καλημέρα όλη μέρα Dr Chris!!! Να ξέρεις ότι παρόλο που δεν σε γνωρίζω ούτε πώς είσαι στην όψη σε θεωρώ φίλο και γι αυτό έχω θάρρος και σου γράφω τις σκέψεις μου...Συμφωνώ απόλυτα με τις τελευταίες προτάσεις του κειμένου σου αλλά ποιος έχει τα κότσια να κάνει την επέμβαση??..Δεν είμαι ρομαντική, δεν είμαι ονειροπόλα, πολύς κόσμος μου λέει ότι πρέπει ν΄αφήσω στην άκρη τον τεχνοκράτη χαρακτήρα μου.. Όμως ελπίζω και προσεύχομαι για μια καλύτερη παιδεία και εκπαίδευση.. Ανήκω στη γενιά που δυσκολεύτηκε πολύ να βρει δουλειά..(το πώς και το γιατί από κοντά). Είμαι οπαδός της θεωρίας της επαλληλίας των στρωμάτων->από την καταστροφή στην αναγέννηση.Ο άνθρωπος ξαναπηγαίνει στον ίδιο τόπο και χτίζει πάνω στα ερείπια ένα καινούργιο σπίτι.Παρόλους τους λιμούς,λοιμούς,σεισμούς και καταποντισμούς έρχεται η αναγέννηση.. Η νέα γενιά είναι δυναμική, έχει τρομακτική γνώση της τεχνολογίας,παίζει με τα μηχανήματα και θέλω να πιστεύω επ΄αγαθώ. Πιστεύω ότι θα είναιη μετταρυθμίστρια γενιά του αύριο παρόλη την κακή παιδεία και εκπαίδευση που λαμβάνει..Συμφωνώ μαζί σου για την πολιτεία που παραπαίει και σίγουρα εγώ με δείκτη νοημοσύνης κάτω του μετρίου δεν γνωρίζω τις λύσεις..
    Όμως θα ήθελα πάρα πολύ να είμαι είκοσι χρόνων να χρησιμοποιώ τα greeklish τους, τις λέξεις χωρίς φωνήεντα στα μνμ, τις προτάσεις χωρίς άρθρα,χωρίς τον κίνδυνο του παλιμπαιδισμού και να είμαι-να αισθάνομαι ελεύθερη.Επαρήλθον οι χρόνοι εκείνοι ανεπιστρεπτί.. Σου στέλνω τα δέοντα από την ελαφρά συννεφιασμένη Θεσσαλονίκη... και για να ξενιόμαστε καλό ΠΣΚ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Εγω θα θελα να μαι 20 χρονών κι ας έγραφα και στα κινέζικα!!! Γειά σου ρε Σύλβακι με τα ωραία σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ..Σουσάμι άνοιξε!!! Πού είναι το λυχνάρι να βγει το τζίνι να μας κάνει Ευγενία μου γλυκιά είκοσι χρόνων και τότε να δεις γλέντια (χι,χι!!!!!!!!) δεν πάει και η παιδεία είκοσι και εκατόν είκοσι χρόνια πίσω!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Τελευταια και καταιδρωμενη....
    LIKE, LIKE, LIKE και UNLIKE σε ολα τα σχολια...
    Χαιρομουν διαβαζωντας τα αλλα πιο πολυ λυπηθηκα...
    Ποιος δεν συναντησε κακους δασκαλους και καλους???
    Ειναι σαν να λεμε ποιος δεν συναντησε τη μερα και τη νυχτα...
    Γι αυτο κι εγω θα κανω παρεα με τη Συλβα και θα παιξω μαζι της ''το παιχνιδι της ευτυχιας'' που μικρες οταν ημασταν το διαβαζαμε στην Πολυαννα !!!
    Κι ετσι θα αφησω ησυχη την νεολαια να επιλεξει τον τροπο εκφρασης της...[μηπως κι εμεις δεν ''κουφαιναμε '' τους γονεις μας και τους δασκαλους μας με τις εκαστοτε επιλογες συμπεριφορας μας???]
    Την καλησπερα μου σε ολη την εκλεκτη δυαδυκτιακη παρεα και τα φιλια μου Κωνσταντιναααα μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. ΕΕΕΕΕΕΕ.....Ετοιμοι ειστε ολοι....
    Σας αισθανομαι....
    Διαβαζωντας με Ο !!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Dr Chris και Σύλβα,σας ευχαριστώ πολύ πολύ για τις όμορφες ευχές σας και σας εύχομαι ολόψυχα να σας γυριστούν!!!Φιλενάδα,με άρεσε πολύ η τοποθέτησή σου για την εναλλαγή θύματος-θύτη!Όσο για τους Κλωσσολόγους,τι να πω?Ως κλώσσα κι εγώ,με ποιους θα έκανα παρέα???
    Α!Γιατί δεν το άφησες ΛΙΚΕ ΛΙΚΕ ΛΙΚΕ...ή αλλιώς...πώς το"με αρέσει με αρέσει με αρέσει",γίνεται το παραμύθι με τα τρία γουρουνάκια!Κι άντε μετά εσύ να βγάλεις άκρη,αν σε ΛΙΚΕ ο ΛΥΚΟΣ ή τα γουρούνια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Κικίτσα μου ξέρεις πόσο μ αρέσει το παιχνίδι της Πολυάννας. Αλλά όσο περνάν τα χρόνια καταλαβαίνω ότι αν δεν κουνηθείς και λίγο απ την θέση σου ή δεν πατήσεις και μια φωνή ( τώρα σε δάσκαλο θα ναι, σε καθηγητή, στο παιδί σου? ) όλο νύχτα θα ναι. Και την παροιμία την ξέρεις " όποιος νύχτα περπατεί λάσπες και ..... πατεί " .΄Οσο για τις επιλογές μας ήταν πολλές φορές αντίδραση στη δράση των γονιών μας. Το ίδιο και των παιδιών μας. Αλλά αλοίμονο αν δεν υπήρχε η αντίδραση και η αμφισβήτηση των νέων. Τίποτα δεν θα προχωρούσε!
    Εγω κι η Σύλβα θα βρούμε το τζίνι και θα ξαναγίνουμε 20. Κανόνισε να σαι κοντά μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Κωνσταντινααααααααααααααααααααααααα....
    Που εισαι καλεεεεεεεεεεεεεε???????????
    Αυτες οι 2 θα βρουνε το τζινι ΛΕΝΕ [LIKE]..
    Και θα ξαναγινουν 20 ΛΕΝΕ [LIKE και UNLIKE, τι αναγκη να χαλαλισουν μια ευχη,για λιγα, ελαχιστα χρονακια πισω??? ]
    Και Κωνσταντινα μου,
    εχε τα ματια σου ανοιχτα ΛΕΩ
    [LIKE [σαν] αγελαδα? LIKE [σαν] εξυπνο πουλι?,
    γιατι δεν σε ανεφεραν [για οταν θα γινουν ολα αυτα [UNLIKE]]
    Και, Κωνσταντινα μου, ετσι οπως παει το ''πραγμα'' θα σε ξεχασουνε, ψυχη μου
    Και ξεχνα τοτε το ΕΦΗΒΙΚΟ [UNLIKE]...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αμάν βρε παιδιά!Δεν είναι να λείψει κανείς να κάνει εξωτερικές δουλειές και το κάνατε Αμέρικαν Μπαρ!!!!Να μη σου πω μου θύμισε το "Βάλε καφέ"!!
    @Αθηνούλα V ούτε μυστικό κρατείς ούτε τίποτις...επειδής δλδ πήγα κι εγώ εκ ΠΕΡΙδρομής (χαχα!) να κάνω ένα λάθος πρέπει να πάρεις τον τηλεβόα!!!Πήγα να πατήσω LIKE LIKE και δε γύρισα στα ελληνικά,παιδιά, το πληκτρολόγιο...το ξέρω κλώσα μου ότι σΕ άρεσε το ΘΥΤΗΣ-ΑΛΗΤΗΣ-ΕΛΥΤΗΣ κ.ο.κ.
    @Ευγενεία-Σύλβα και 20 να γίνετε στο εφηβικό μια φορά ΔΕΝ ΠΑΤΕ που να χτυπιέστε!Ε Σύλβα?Μόνο για μένα δεν ισχύει η προσφορά?
    @Κική είσαι σε πολύ καλό επίπεδο να σε κάνω κλωσσολόγο. Έλα και με την Αθηνά V θα γίνουμε πολλές...(κλώσες!).Κι όχι τίποτε άλλο αλλά 1ον επειδή ΑΥΤΟ-διορθώνεσαι και 2ον επειδή η τοποθέτησή σου περί Γλώσσας Νέων που πάντα διαφέρει και πάντα αποτελεί απειλή για την απερχόμενη γενιά είναι κάτι που δέχεται η γλωσσολογία ΑΠΟ-ΕΞ-ΑΠ-ΑΝΕΚΑΘΕΝ...αλλά
    πρόσεξε σε περικαλώ το κείμενο:
    οι παρεξηγήσεις δημιουργούνται αφ'ης στιγμής έχουμε για τα πράγματα διαφορετικούς ορισμούς!
    Όταν ο λόγος είναι τύπου LIKE για το fb ή το sms ΔΕΝ ΕΝΟΧΛΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ, πίστεψέ με!Όταν όμως ζητάς από το μαθητή να σου αναλύσει τις σκέψεις του πάνω σε θέματα κοινωνικού προβληματισμού, ιστορίας, λογοτεχνίας και για να το πάω πιο πέρα από την ιδιότητα του μαθητή-ζητάς από κάποιον νέο τη ΓΝΩΜΗ του πάνω σε οποιοδήποτε ζήτημα και σε κοιτάει με το απλανές βλέμμα της αγελάδος και σου κάνει απλά νεύματα τύπου "LIKE" πάει να πει (όπως λέω στο κείμενο κατά τους γλωσσολόγους) ότι έχεις ΜΠΕΡΔΕΨΕΙ τα γλωσσικά επίπεδα και τα έκανες ΜΟΥΣΚΕΜΑ!Βλ. σήριαλ "Κων/νου & Ελένης" για π.χ.: ποιο είναι το "αστείο" (αν και με τόσες επαναλήψεις έχει ξεθωριάσει);
    -ότι κανένας από τους δύο δεν μπορεί να ξεχωρίσει τις περιστάσεις επικοινωνίας. Ούτε η Ελένη καταλαβαίνει πως δε μιλάμε προς όλους όπως μιλάει κανείς το μπαρρρρρ(αμέρικαν ή ου :Ρ), ούτε ο Κατακουζήνας αντιλαμβάνεται πως δε μιλάμε σε όλους σαν να είναι φοιτητές μας ή σύνεδροί μας...
    Και ρωτάω εγώ τώρα, που είμαι ολίγον τι της συνωμοσιολογίας: γιατί η εκπαίδευση με τον ΜΟΝΑΔΙΚΟ της τρόπο βοηθάει στο μη λόγο ή το λόγο τον σύντομο, τον πεπιεσμένο, τον τηλεγραφικό τον...τον...τον..ε?Γιατί ο-ε-ο?
    (Μου χρωστάτε 5 ευρώ για το μάθημα :Ρ :Ρ :Ρ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. εμας ρωτάς βρε Κωνσταντίνα μου. Μέσα στα σχολεία είσαι μάλλον τα γνωρίζεις καλύτερα. Εγω σπίτι πολλές φορές θέλω λεξικό για να συνεννοηθώ. Και δεν είναι μόνο η γλώσσα η αιτία!!! Όταν αρχίζουν να μιλάνε δε για τα computer...Εσείς οι από μέσα βοηθήστε ν αλλάξουν κι εγω ( μόνο για μένα μπορώ να μιλήσω ) σας δίνω το λόγο μου ότι θα φροντίσω τα παιδιά μου να είναι υπόδειγμα μαθητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Τωρα αν πω το ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΥΟ-ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΡΕΙΣ θα φανεί υπερφίαλο και εγωιστικό...ας μιλησουν οι άλλοι για μενα..το θεμα ειναι πως θα γινουμε 1013....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Tα όμορφα και τα αστεία πράγματα(ναι,Βάνα μου,μαζί σου!)
    είναι για να μοιράζονται,φελλενάδα μου.Και με ντελάλη και με ντουντούκα και με τηλεβόα και με ό,τι θες!Ήταν απλά Ε Κ Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο!!!Σου εύχομαι να κάνεις πάντα τέτοια λάθη εκ περιδρομής και εκ περιτροπής(ναι,το ακούσαμε και αυτό),για να μου φτιάχνεις τη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Κοίτα, κατά μία έννοια εκ περιτροπής λάθη σε αυτό το κείμενο κάναμε ΟΛΟΙ-ΕΣ...χαχα.Εγώ, η Ευγενία, η Εκπαίδευση (για να μην ξεχνιόμαστε...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. οχ κε αλω ωρθογραφεικο λαθως....
    Δυαδυκτιακη...
    ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ καλυτερα....????
    Αμ, ετσι ειναι ,
    της νυχτας τα καμωματα
    τα βλεπει η Κωνσταντινα και ΓΕΛΑΕΙ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. like...like...like...kai pali like... :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. ολη μερα καλημερα!!!!!!!!
    ερωτησεις:
    τι΄συμβαινει και δεν γραφει κανεις????
    γιατι αραγε ειναι σαν να ξεφουσκωσαν???
    γιατι δεν γραφει κανεις για τις μεταρρυθμισεις του 1970 και 1980???
    γιατι δεν χιουμοριζει καποιος το θεμα???
    δυο μερες περιμενω και σιωπη εν τη σελιδα επικρατει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Καλημέρα Συλβακι μου! Ε ετσι γίνεται δεν ξερεις? Ό,τι είπαν, είπαν τις πρωτες μέρες! Περιμένουν μάλλον ολοι το επόμενο.
    Μια φορά παντως το πείραμα με τα παιδια ΠΕΤΥΧΕ...Για αυτά στήθηκε το όλο κείμενο. Για την αδιαφορία τους που επιβεβαιωθηκε..
    Τα συμπερασματα? Δε φταιω εγω! Οχι για να αποποινικοποιησω το "εγώ" μου σε ενδεχομενη αποτυχία τους σε θέματα εκπαίδευσης-παιδείας αλλα για να φανει άλλη μια φορα ΕΝΤΟΝΑ πως οι προσπαθειες πρεπει να ειναι ΣΥΝΤΟΝΕΣ!
    ΓΙΑΤΊ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ..για να σταματησουν οι μαθητες τις υπεκφυγές...γιατί ακόμη κι αν μιλήσεις, κι αν τους προσεγγίσεις με τα μέσα τα πιο κοντά σε αυτούς (βλ. παράγρ. 1)... ΑΝ ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΑΠΟΨΕΙΣ, ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ!Το διάβασαν όλοι τους αλλά δε χάνουν χρόνο για ζητήματα τέτοια βλέπεις....τι να πουν?Τα είπα όλα μου είπαν!Και πολλοί από αυτούς είναι πίσω από τα Ανώνυμα LIKE!
    ΤΕΛΟΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Καλημερα Κωνσταντινα και Συλβα. Καταλαβες τωρα γιατι δεν ειμαι αισιοδοξος; Το ειπες και μονη σου κανεις δεν χαλαει την ζαχαρενια του και ειδικα η νεα γενια. Καταλαβες τωρα γιατι ειναι καταδικασμενη !Anyhow Καλη εβδομαδα σε ολους. Η Ανοιξη ειναι επισημα πλεον εδω. Ο ηλιος λαμπει το γκαζον εγινε πρασινο και παλι και τα πρωτα λουλουδακια αρχισαν δειλα δειλα να σκανε μυτη στον κηπο μου. LIfe is Good!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Ααααααααααααχχχχχ dr.Chris!Για δες καιρό που διάλεξε το ΥΠΕΠΘ να μου βγάλει την ψυχή. Οι πανελλήνιες εφέτος στις 12 του Μαγιού. Τουτέστιν, η εβδομάδα των Παθών δε θα 'ναι μία αλλά τρεις....και τα χορταράκια και τα λουλουδάκια που ανθίζουν τα βλέπω μοναχά από το παράθυρο!!!!!!Η ζωή είναι ωραία αλλά τα 'χει με άλλον!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή